hata små samhällen

[oj hittade här ett inlägg som jag aldrig publicerade idag pga av att mamma kom in och skulle kiss and makeup, så den glömdes bort men här är den. rätt långt men jag var upprörd som sagt]

helvetsskit jag hatar den här fula bonnhålan som inte har en endaste affär och inte en endaste park och inte ett endaste café (konditoriet räknas fan INTE!!!!!) och inte en endaste något, inte ens människor som promenerar på gatorna. depressive på riktigt, man sitter bara inomhus och äter. jag har bara ätit sedan jag kom, skitkul verkligen. not. typ tröstäter morotskaka, sarmu och kupus konstant.

jag vet  inte hur jag klarade av att bo här i 5,5 månader, jag hade inte klarat av en endaste dag till utöver de där månaderna, jag vet hur jävla pyskiskt instabil jag blev efter bara en månad i våras haha, kunde typ sitta och stirra på datan dag ut och dag in och natt in och natt ut och under tiden hann det bli vår och sommar och mamma och pappa hann säkert anmärka 87439 gånger att jag BARA sitter vid datan. tur att man hade den säger jag bara, tur att jag hade den.

(allstå en parantes här, jag blame:ar inte mina päräntz för att vi hamnade här i kycklingryd, herregud. vi var ju så jävla lost som man kunde vara efter att ha kommit från kriget,och inte för att Jajce är en HUGE stad men det är en riktigt fin charshija,så dom var ju också lite ovana vid att degrederas från en stad med fylld med människor till en håla med i princip noll invånare. im just sayin att mina barn aldrig ska behöva bo och dela en stad med 5tusen pers utan med lite fler än så)

jag vet att det finns människor som gillar att bo i små hålor och samhällen men jag gör inte det. jag hatar den här fula osocialiteten som ligger som ett fett, grått moln över hela kycklingryd. jag hatar att inte kunna gå ut och ta en promenad utan att folk anmärker att man nu har gått förbi dem fyra gånger medan de satt och käkade pizza på akropolis. promenadsträckorna är inte så långa som ni kanske har fattat.
jag hatar att man inte bara kan gå ut och ta en fika, fastän jag hatar ordet fika, det låter SÅÅÅ ja jag vet inte, men jag gillar det inte, gillar mer uttrycket "ta en kaffe" fast jag inte ens dricker kaffe. jag hatar att de enda människor man träffar på är en massa gummor och gubbar som är ute på sina lördagspromenader. inga unga människor här inte, och är de unga så är de verkligen unga eller så är det sånna tonåringar som inte pallar att flytta härifrån. ja listan kan göras lång *hatisk_tjej 22*

jag kommer aldrig att bosätta mig i en stad med mindre än 50tusen invånare (grannkommunerna inte inkluderade), mina barn ska inte växa upp med trångsynta bönder, utan med coola och många olika kids-typer med massa olika ursprung och färger. de ska kunna gå på stan utan att jag ska behöva skjutsa dom överallt och till närliggande storstäder (orka haha) och de ska kunna ha tillgång till en massa olika cafeer och fritidsgårdar så att de slipper bara sitta på sitt rum med datan i knät. de ska ha närmare till världen där utanför, finns inget, INGET, värre än kids som växer upp i småbyar och är rädda för allt utanför ens egna gård (med en km till närmaste granne). sedan när dem kommer ut i verkligheten så hatar de mångfalden och det mesta och i ren protest åker de runt i fula epatraktorer och käkar korv på Q8. guddddd jag döööör. jag är verkligen ANTI allt som har med småsamhällen att göra, bara jag tänker på byarna runt omkring här ex klevshult eller hörle (man hör på namnen att det är BYAR) så mår jag ILLA haha.


Kommentarer
Postat av: nicole

Jag känner väldigt mycket hat i detta inlägg.

2008-11-23 @ 14:17:59
Postat av: Selma

ooooch så va magzan tillbaka i kycklingryd. märker man på "mens-humöret" och på inlägget. welcome! hahaha

2008-11-23 @ 16:09:15
URL: http://selmyc.blogg.se/
Postat av: Selma

oj, det ska vara inläggeN. hööhöööö

2008-11-23 @ 16:09:42
URL: http://selmyc.blogg.se/
Postat av: maaagggggzaaa

nicchhhhole: haha, äh det där är INGET.



selma: hahah, ja menshumöret är bara mellannamnet, en vardaglig grej när man bor i kycklingryd. haha. men tacccck för välkomnandet, åker tillbaka till kalmar snart hhihih :D

2008-11-23 @ 17:10:11
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: papillon

jag håller med nicole det är ärligt men man måste ha lite respekt mot dom som bor där vi alla kan inte leva i stora städer dessutom detta blögg har redan läst det börjar bli tjatig hälsningar till nicole

2008-11-24 @ 18:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0