rich bitch

vi fick typ goodiebags på palace. lite olika grejer, lite godis, tunna mentos-flipflops, nån film, hopprep och lite annat också. kvällen turned out to be skoj och annorlunda. det ena ledde till det andra men det började igår.

gårdagen var skojig. det började med ett försovningssamtal från krissan som bad mig skriva ut hennes porträtt också och lämna in. tanken var att vi skulle plugga för- och eftermidddagen till omtentan på fredag, men jag lyckades övertala en ångestdrabbad aida och en inte så svårövertalad ida till att gå på stan istället. där mötte vi upp krissan och gick och fikade i ett spökhus typ. gammaldags charm har jag aldrig förstått mig på och aida tyckte det var creepy med de konstiga tavlorna som hängde på väggarna. spökhus goes fikaställe, mittemot indiska ni vet.

fan vad dyrt det var också, man blir så lätt snål när man är van vid "normala priser", en HALVmacka för 18 spänn, är det logiskt?? nä jag tycker inte det. den var inte ens ordenligt gjord, en tjock klick smör i mitten, konstig ost och ett salladsblad nonchalant slängt över det hela. på tal om priser förresten, allstå en klippning här i kalmar kostar inte under 350 spänn!! på ett ställe kostade det 440spänn, klipper dom med guldsax eller vad är grejen? förlåt jag fattar verkligen inte det. i lund klippte jag mig för 260 och kostade det över 300 så var det DYRT. nu måste man plötsligt omvärdera värdet på en jävla en-centimeters klippning. finns det någon som klipper svart? eller känner någon som gör det?

nu har min granne kollat färdigt på filmen verkar det som.

iaf så gick vi på stan efter fikat. jag och aida köpte varsin kappa på H&M, jag lämnade tillbaka gräddbakelseklänningen och köpte en asfin kort volangkjol på håem, så STOLTA inköp. mm och så var helgen gjord typ haha. vid fyra stack vi hem, helt döda alla fyra. sov en stund och sedan vid sju kom kriss och aida och hämtade mig, vi mötte upp ida och stack iväg käkade och gick sedan och såg twiligt. alla verkar älska filmen, men jag fastnade inte särskilt och han som spelar huvudsnubben är inte snygg. jag lovar dom castade honom för rollen bara för att han hade så fyrkantig överkäke, han har ju typ sju tänder in a row som en vampyr, medan vi andra har en mer "rundare" överkäke, fattar ni hur jag menar eller? ibland blev det verkligen skitcheesy och vi fyra hade svårt för att hålla oss för skratt ibland. jag och krissan satt och skrattade halvhögt då och då, men ORKA ta filmens handling så seriöst.

efter det var ingen trött, så vi stack till studentpuben. många från klassen var där. kul att träffa J och A. det händer verkligen fööör ofta att jag blir överraskad över att se att folk från klassen verkar ha ett liv, man är så van vid att bara se dem i skolan. men det var verkligen skojigt att träffa dudesen.

i hörnet satt ett gäng, och det fanns några dudes som såg ut som potentiella bosnier. en av dom gick fram till mig och undrade om jag var ifrån jajce. är inte det lite sjukt? han kände igen mig och vi snackade en stund. blev medbjudna på förferre för ikväll.

det blev en heldag med brudarna, tur att vi eh... gillar att hänga med varandra och att vi inte hänger med varandra bara för att liksom haha.

och nu sitter jag här, fyran har börjat sända tecknad film och jag är helt körd i huvvet. godnatt.

allstå lampan på bordet säger typ....ALLT. men skoj har vi det.

aidas arbetsstövlar.

nämen oj peppade dom ser ut. fast jag krävde alldeles för mycket attention och dom tröttnadet till slut, därav minerna.

vi ser ut som turister!! alla fyra hade likadan h&mpåsar också haha.

Kommentarer
Postat av: Aida's Chef

Hahah jaa dem funkar bra för henne på jobbet, jag är nöjd..

2008-11-30 @ 18:56:37
Postat av: maaagggggzaaa

ja hon nämnde att kunderna alltid är nöjda när hon "hälsar på". det verkar gå bra för henne :)

2008-11-30 @ 19:00:03
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Edojna

Turistbilden haha, så söta :D

2008-12-01 @ 08:26:20
Postat av: Naddie

Hmm Magda, jag var tvungen att slänga till en kommentar, Twilight var alldeles underbar och jag överförälskade mig i filmen, haha ännu ett bevis att jag tänker som en fjortiiis...:P

Love Nadja

2008-12-02 @ 12:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0