gimme some drugzzzz määäään

gud jag är så opepp på den här tentan. jag tror inte ens att det handlar om lathet, det handlar verkligen bara om att vissa grejer är så självklara och enkla som man läser och just därför fastnar dom inte. känns nästan som att det är lättare när man har något obegripligt framför sig som man måste klura ut och DÅ fastnar det. att sitta och läsa powerpointsen är som att läsa en skvallertidning, bara att det inte är lika kul. ok vet inte riktigt hur jag fick det där till en skvallertidning men jag tänkte något i stil med att många grejer är så självklara i dom typen av tidningarna att man inte ens orkar läsa artiklarna utan kollar bara på bilderna, samma sak med PPsen. typ.

nämen jag var så pepp på förra tentan, satt lite varje dag för att det var kul, och nu sitter jag här sista dagen (det är torsdag nu haha) och har knappt börjat på den här bild, form och webbtentan. dessutom är jag redan körd på examinationen vi hade i måndags. gick efter två timmar efter att bara ha gjort 1/3 av uppgifterna. jag var SÅ trött så att jag verkligen inte ens hade energi till att övertala mig själv att stanna för att inte snacka om att sitta där och knappa koder. så jag gick. och ringde mamma för att beklaga mig lite haha.

jämt när jag har failat något och berättat det för mina föräldrar så blir dom aldrig sådär SUPERbesvikna, eller dom blir inte ens besvikna mer typ "ledsna" för min skull, men det som är så skönt med dom är att dom inte ens tillåter mig själv att vara besviken eller ledsen över något sådant, pappa säger alltid att hälsan är det viktigaste och att allt annat "kvittar" mer eller mindre. och han har rätt, han har sagt det så många gånger nu att jag typ har det som livsmotto *deepak chopra*. så haha, känns som att jag ursäktar det här med plugg va? njäh det gör jag nog inte, försöker snarare få upp peppet lite haha. aaaahhhh nu börjar jag bli sömnig.



Kommentarer
Postat av: Selma

nasi roditelji su isti, inom mkt! :) mina föräldrar är också på för det där med hälsan före allt annat, men snääälla liksom, det går som det går och det kommer aldrig SKITA sig ändå..va fän.

2008-11-06 @ 20:41:30
URL: http://selmyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0