blött hår och sånt

jahapp. allstå jag har säkert sagt det ett par gånger, men jag hatar verkligen vintern. det är så oinspirerande med vinter och kyla. jag vet inte ens hur jag ska klä mig nu, nakna fötter i pumps är lite väääl kallt? fast efter ett glas vin är det inte lika farligt.

men ÄNDÅ, jag har bosniska gener som gör att jag fryser och måste sova i underlinne och pyjamas under vintern och vara rädd om min rygg och äggstockar för annars blir jag förkyld och får urinvägsinfektion på kuppen, så att trippa runt i linne som inte är instoppat i byxorna gör att det blir drag i hela kroppen och därmed kommer jag ligga som död imorgon. ja jag hatar verkligen vintern.
 
jag vill också vara svensk och kunna gå ut med blött hår i -30graders kyla men ändå inte ens bli det minsta förkyld, men NÄHEEE det går inte för då åker jag på diarrée (hur fan stavas diarree??) och hela förkylningsgrejen, därmed måste vartenda litet hårstrå på mitt huvud vara TORRT. jag kommer ihåg hur farmor jagade mig med hårfönen när jag kom hem med blött hår efter badet i skolan, hon förfasades alltid över hur svenska barn kunde springa runt med blött hår, de kunde ju åka på hjärninflammation och snett ansikte (pga drag) och hela köret. men nu är dom svenska barnen tåliga som fan och jag är inte det.

Kommentarer
Postat av: nicole

Du tro mig, bara för att man är svensk så tål man inte kyla. Jag fryser som en hund om det inte är över 15 grader och sover med duntäcke året runt. Plus min extrakofta som jag alltid har me mig, oavsett årstid, du vet ;) Såååå svensk är inte likame isbjörn.

2008-11-01 @ 16:36:53
URL: http://malta.webblogg.se/
Postat av: Mag-Ziig-a-Zigg-aah

jag tror nog att vi är uppfostrade rätt lika. den obligatoriska koftan har varit en del av mitt liv också!! men dock inte under sommaren som hos dig haha.

2008-11-01 @ 18:08:24
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Lana

hahaha eexakt samma här! potkosulja var ett måste och jag har alltid fått höra "dobices upalu mozga!" när håret var blött..

När jag just började torka håret själv fick jag stå och hålla i fönen med min miniarm i evigheter (armen dog nästan) tills aaallt var torrt, a onda isla mami da jos provjeri..

Ne sjecam se kako sam ti nasla blogg ali je den enda bloggen gdje gillam citati långa inlägg haha :D

2008-11-02 @ 23:42:33
URL: http://lanakarat.blogg.se/
Postat av: Mag-Ziig-a-Zigg-aah

lana: hahah jag tror varje bosnier har en uppsättning med potkosulje u ormaru. ma i kod mene je majka nonstop provjeravala da je kosa suha, i cim je malkice vlazna, onda ona uzima fen i sushi.

awww tack, glad jag blir :) nije znaci svima jobbigt citati kad su långa haha :D

2008-11-03 @ 00:29:29
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0