the bibb in the hood

jag funderar på om jag ska gå och sova. idag var jag på the bibletek [bajbl'täk] (svengeskt uttal) och lånade lite böcker.  

fan vad kul liksom. jag minns inte när jag lånade böcker sådär helt hjärtligt sist, måste ha varit någon gång innan jag började studera på högre nivå (kurslitt räknas inte), så tragiskt egentligen. i samband med det blev jag bortskämd med att köpa mina egna böcker för dom från bibblan var "lite äckliga", har faktiskt aldrig riktigt förstått mig på människor som kletar in snorkråkor i böckerna så att sidorna klibbas fast. hallå, vett och etikett someone?? skitologiskt att man sitter och läser samtidigt som man petar näsan tycker jag. jag brukar iofs peta mig i håret.

nuförtiden när jag är pank så måste jag låna böcker. känns sådär, men samtidigt så är böcker ändå rätt dyra, och då är det väl tur att man har bibliotek? jag lånade ett par böcker och nu ska jag gå och läsa. godnatt.

ett litet ps: EGENTLIGEN så borde jag inte läsa innan jag lägger mig för att sova, för jag blir bara mer vaken av att sitta och läsa. kan knappt ligga, måste sitta, peta mig i håret och lukta på boken, all koncentrationen på boken liksom. jag slutade läsa en tid och jag kunde somna på direkten, så för att börja igen..hm .. dunno. just det, allstå folk som säger typ aa jag blir så sömnig när jag läser måste fan nästan bara läsa tråkiga böcker? alltid när jag har läst kurslitt så har jag somnat på riktigt, för DET är tråkigt. *haha, sitter och skrattar åt mig själv på riktigt* men en gång satt jag i sängen och skulle läsa på till en tenta, så tänkte jag äh jag blundar bara lite, lampan i taket är så stark, not. jag nickade till en rätt rejäl stund och vaknade av att hakan dängde till mot överkroppen. varför somnar man verkligen av böcker som är tråkiga, när man inte ens är trött?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0