Eurovision genomgång

eh, jag måste nog eurovison-live-blogga lite. det är alldeles för mycket åsikter i mitt huvud som jag måste skriva ner.

Montenegro: stylisten borde få sparken. det första man lägger märke till är hans kläder; tshirt med tryck, vit skjorta och on the top of it, svarta skinnbyxor. OMG. låten=sömnpiller.

Israel: jag tittade ner i datan när han började sjunga, och jag trodde det var en brud haha. ja, vad har jag att säga om den här låten, att snubben hade snygga armar kanske. annars så stör jag mig på israel, deras flaggviftande och allt  *sticker i ögonen*

Estland: eeeeh. det är nog meningen att dom ska vara roliga, men det här är ju inte roligt. jag förstår inte poängen med att fjäska för andra länder genom att sjunga på olika språk. allstå estland, har dom inte funnit sig själva riktigt, eller vad är poängen med den könstiga cirkusen?

Moldavien: allstå scenen var jättefin, serbien har lyckats med den. moldavien är europas fattigaste land och låten är astråkig. hon ser ut som ett paketomslag med den enorma orangea rosetten. jag är lite svårimpad.

fan vad snabbt det går mellan låtarna. *STRESS*

San Marino: var ligger san marino var min första tanke. den enda san marino jag har varit i kontakt med är san marino i californien via tvserien Baywatch. men det ligger tydligen i (?)/i närheten (?) av italien, ingen aning, har inte tid att googla heller. låten är typ nästan bra, kanske en sån där låt när man är superdeppig och vill dränka sig själv i badkaret, då lyssnar man på den för att göra slutet mer dramatisk. en bra låt faktiskt.

Belgien: körbruttornas svarta klänningar är snygga. hm, ingen låt i min smak, men om jag blundar och låtsas typ så skulle det lätt kunna vara en disneylåt, dom här små flöjterna och det påhittade språket, som när snövit var i dvärgarnas hus och städade och alla djuren som hjälpte henne att städa. hon som sjunger är skitsöt.

reklam.
 

Azerbaijdzan: öh stavningen var lite klurig, vet inte om det stavas så ännu. missade därför hela låten medan jag försökte stava. en av dom snubbarna är tydgligen frisör.

Sloveninen: en av mina favvosar!!! men org.versionen är SÅÅÅ mycket bättre, tycker inte om den här omgjorda versionen. hon ser ut som en brunhårig anna hibbs. motorcykelsnubbarna är sååå malplacerade, och jag trodde att hon skulle ha en liiiite mer dramatsik klänning. hon är SÅÅÅ söt!! blir kär typ.

jag strålar sönder mina äggstockar, inte bra.

Norge: jag tycker om den här låten, den påminner om någon annan låt. allstå jag måste kommentera det här med klädval, jag tycker inte om när alla matchar varandra för mycket på scenen och jag tycker hon kunde ha en mer schnygg klänning med släp eller något. jag saknar lite snygga urringningar!

Polen: ok, jag tar tillbaka det sista. bruttan är tydligen amerikansk and that makes sense när man ser hennes megabruna urringning och superblekta tänder. näsan ser också lite opererad ut, munnen likaså. nä men ok om man nu ska ta låten. tråkig. hon ser svettig ut mellan titsen av allt guldglitter. ok, jag kan nog inte sluta att diskutera utseende.

Irland: irländsk turbofolk.

Andorra: ja, hon var väl lite fyndig med sin utstyrsel, men jag tycker inte om dom här disco-liknande låtarna med dålig refräng.  men tjaaa, söt var hon väl.

BOSNIEN: *JEEEEJ* OMGG så söta !!!! vi dör av garv och aaaaw-ande här i soffan. OMGGGG jag får inte nog av söthet, blir fan lipig ju! OMMMGGGG så otkaceniiii!! en hel teaterföreställning! KÄÄÄÄRLEEEEK!!! jag vill rösta nununu.

Armenien: den här ska tydligen vara favvotippad. söt brud men ska jag vara helt ärlig så har hon liiiite seljastu facu haha. låten har man hört tusen gånger innan. men den kommer säkert att gå vidare.

Nederländerna: låten börjar bra men när hon börjar sjunga så går det lite åt andra hållet. fast... nu är den bra igen. den slöar till sig rejält när det inte är refräng. hon påminner mig om en brud från malta, hon skulle lätt kunna vara maltes men min bror här säger att hon ursprungligen är från indonesien.

Finland: ok, min pappa här säger nije losa pjesma, jag förstår mig inte på sånt här och jag tycker inte om att snubbar som har långt hår och låten ska jag väl inte uttrycka mig om eftersom jag inte har nån aning om vad som ska sägas, men eh hard rock halleluja var bättre.

Rumänien: smööööööör. jag lovar, han är såå medveten om sin blick, och så står han där på scenen och tänker aah om jag tittar lite extra intensivt med mina puppyeyes så vinner jag lite röster. men hallå, whats up med jeansen?

Ryssland: omg han ser så eeeeh töntig ut. fuj barfota också. kan han inte resa sig från golvet, nää pyjamaslooken är inte het. allstå frisyrer, hos ryssland är 80talet på ingång tydligen, den lilla ballerinasnubben som dansar har inspirerats rejätl iaf, och även hans fiolspelande polare. men OMG, han knäppte av sig skjortan. sååå seljasto.

Grekland: schnyggt hår, men jag är lite trött på sådana här "folkmusik"-toner, så uttjatat, låten är sådär. eeeeh lam dans, det enda hon gör är att shakea med överkroppen typ tio gånger. nä, det här var inget för magda.

gud vad tomt det var i publiken. ok, bra att zeljko kom på att dra på sig lite snyggare skor, han ville nog vara lite stylish, men jag vet inte gympaskorna var ingen hit. hon, tjejen, var riktigt vacker.


Kommentarer
Postat av: Ja svenne som jag är

Jag fatta inte Bosniens bidrag, varför var dom utklädda till barn å varför sjöng dom bebisspråk, är de nåra fårn nåt barnprogram i Bosnien eller? Soory, jag hänger inte me, men heja heja ändå :D

2008-05-20 @ 22:14:07
Postat av: magddd

men bönis, det där var ju konst! nädu jag är nog lite för patriotisk för att ta åt mig av din kritik smirk smilie hihi :D

2008-05-20 @ 22:36:30
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Anonym

hallå du fattar nog, smirk smilie ***

2008-05-20 @ 22:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0