det är kjool ute

shena alla nötter. jag känner mig alldeles vardaglig och så, men jag måste ju få kommentera detta underbara väder vi har i detta avlånga land. dock är det nog inte lika skönt i kiruna som här nere i sverige. solstrålarna når aldrig så långt upp tyvärr. jag har fördomar om folk som bor längre upp i sverige, nu snackar vi om alla dom här stora och kalla landskapen, jag tror typ att många är mer traditionella (inget fel egentligen, bara lite), och att dom är osociala. dom verkar ha det så tråkigt, sitter där uppe i sina fjällstugor, smuttar konstant på varm mjölk och pratar med sina renar.

jag och nicole har en vän (well vi har flera vänner) som heter sinan (vi brukar kalla honom något helt annat egentligen, men det hör inte saken till). sinan är från turkiet ("the nicest turk") och han är väldigt, väldigt snäll. nästan sådär mesigt snäll, tycker nicole, men det gör inget. S vet inte heller om när han blev född, han bruka säga att han är 28-30 (beror på vem som frågar), men jag tippar på att han är dryga 33 bast. han har rest och bott överallt och han är duktig på svenska, för att vara så gammal så har han lärt sig det skitsnabbt. när vi precis lärde känna (the n**eeeeeee) honom så pratade vi naturligtvis om plugget och hit och dit. så frågade han oss - brukar ni vara på KJOL? på say what undrade jag, men jag sa det inte högt, fattade ärligt talat inte vad han snackade om, medan nicole sa - du menar SOL (sol och litteraturcentrum) eller? - aa KJOL, sa han igen.

allstå summa sumarum: skittråkigt internt skämt, men nu förtiden så brukar jag säga att det är kjoligt ute, istället för soligt. ah ja. lite väl mycket påtalominget-prat.


Kommentarer
Postat av: amanda

äh man får inte säga nånting även om dom säger såna saker. man får inte ta åt sig bara. fast det gjorde jag ändå, såklart. men man får väl bara låta bli att försöka ta det personligt..

2008-05-08 @ 15:33:22
URL: http://mandz.blogg.se/
Postat av: nicole

hahhahahaha vilken presentation han fick nu. Han skulle va stolt men kanske lite förolämpad över att du "outar" hans sätt å prata på. Det är inte lätt me svenskan å dess uttal, det har vi ju sett andra exempel på oxå. hahahah. Natchiooooon. puuuuuuuuuuuuss

2008-05-08 @ 18:20:52
Postat av: amela.

har du fått nån kjool bränna?

o säg inte att du sover. Ja trodde du va min natt kompanjoj!?!?!?!?!

mindre sömn, mera blogg.

2008-05-09 @ 02:54:10
URL: http://ameela.blogg.se/
Postat av: A D I S A

hhhahah den va bäst! :)



ohh jag saknar SOL i Lund :)

2008-05-09 @ 15:48:43
URL: http://adisa.blogg.se/
Postat av: nicole

Kankse dags att blogga nu? Annars ber jag Mister Kjol ringa upp dig å skälla.

2008-05-11 @ 21:01:58
Postat av: nicole

Ska man behöva komma till S-ryd å styra upp lite aktiviteter som du kan blogga om eler!? Va ska man behöva göööra??

2008-05-12 @ 11:04:30
Postat av: nicole

du har inte bloggat sen i torsdags...nee du madde det här håller inte.

2008-05-12 @ 12:21:41
Postat av: amela.

Taccckkkk Magggdddaaa!!

2008-05-12 @ 22:33:17
URL: http://ameela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0