oprahs gamar

okej nu är oprah slut, programmet var inte så bra idag, handlade om you tube och folk som hade blivit kända pga konstiga grejer. allstå jag älskar verkligen oprah, kollar på varenda avsnitt på varenda kanal som sänder det/henne men när hon har typen av "utdelningsprogram", det är då jag verkligen inte kan kolla. trots att jag anstränger mig för att titta så går det inte. hon delar ut skitmånga prylar och det är väl egentligen inte det att hon gör det utan det är publiken som är skitirriterande!

för att ta ett exempel, idag delade hon ut en kamera, i samband med youtube-grejset, och publiken blev helt galen. dom ställde sig upp, klappade händerna och såg allmänt adhd-iga, man ba har ni aldrig ägt en kamera/fruktkorg/solglasögon eller vad det nu är hon ger bort? man vet ju ex att publiken blir rätt vild när dom får coola gratisgrejer, men att skrika och applådera helt frenetiskt? okej om det hade varit någon fattig afrikanstam från kenya i publiken som aldrig i hela sitt liv hade sett typ en tv, men vita/svarta kvinnor som förmodligen har en fast inkomst/månad samt två bilar på garageuppfarten? känns lite waaaay too much, amerikansk egoism slash ägandebehov på bästa sändningstid typ. eeh...det är många slashtecken i inlägget så jag tänkte att jag i sista meningen där skulle skriva ut det istället för att bara shift-sjua det. fiffigt.

ok anyways, publiken är som sagt irriterande när det gäller sånt, okej för att man är tacksam men att bete sig som att man inte äger något *dollartecken i ögonen*, allstå har dom ingen stolthet kvar? jag måste typ leva på stenåldern som fortfarande ser på det här med stolthet som något stort, men jag skulle aldrig få för mig att gapa efter något som jag egentligen själv skulle kunna köpa mig.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Yeah right:) Jag har sett dig varre nar du far ett melontuggummi, haha...

Forresten publikens glada och tacksamma hallning, MANUS... skams Magda. Koda nisi studirala Medie&kommunikation... Haha skojja

2008-06-05 @ 18:32:39
Postat av: Nadja

Allt ar MANUS, mitt forra inlagg funka ej...:(





2008-06-05 @ 18:35:38
Postat av: magzzz

hahah, men man kan se det på det här viset också; jag blir glad över småsaker, behövs allstå inget större för att göra mig happy :D



men manus, allstå dom ser helt dampiga ut i publiken, sigurno im pise "se så dampig ut som möjligt så blir det bra", pa i oprah ser också chockad ut ibland närdom är sånna, kao da im hoce da kaze lugna ner er för fan :D

2008-06-05 @ 22:56:54
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: A D I S A

hehe jobbam som lokalvårdare och på willys...

ibland, men väldigt sällan säljer jag jordgubbar, ifall jag är ledig och vill tjäna snabba pengar hehe :P

2008-06-05 @ 23:52:47
URL: http://adisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0