blame the weather

allstå ursäkta rådissen på mig själv; men helvete vad ful jag är vintertid!!! man ska inte dissa sig själv för mycket, men allstå låt mig snälla slippa den här förjävliga blekheten i vinter. jag ska köpa mig ett eget solarium och stekas, eventuellt ta en solresa i november. jag satt precis och spanade gamla bilder och istället för att bli awwww-nostalgisk så blev jag mer eeeuuhh-nostalgisk, fattar inget, är lite ställd, jag som tyckte att jag ändå var rätt het DÅ, men nu ba öh det är nog bara pga vinkeln/blixten/whatsoever *försöker hitta ursäkter*. det här med att man blir snyggare ju äldre man blir måste stämma, fram till en viss punkt; då man fyller typ 30 och sedan går det nerför. kanske beror det på att man är mer självmedveten och läser tidningar och lär sig lite på vägen.

nu för tillfället satsar jag på att bli lätt rödorangeahårig, den färgen har jag aldrig haft i håret, och inte blond heller (iofs ett par farligt gul-aktiga slingor för några år sen, men det räknas inte), annars har jag haft det mesta. jag tyckte att jag passade i mörkbrunt och på vissa fotografier ser det ändå rätt normalt ut, men under blekperioden ser jag ut som en urvriden trasa, ett tips: magda, färga dig aldrig mer mörkbrunt/svart, du passar inte i det. inte heller lugg, även om jag är sugen på det igen. men det går nog över om några dagar. ibland är jag så trött på mitt hår att jag bara vill klippa av det, typ så som rihanna har nu, skitsnyggt, men på mig. hhhhhhhmm. doubt that.

ja sådana tankar kan man ha en regning torsdageftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0