pa gomorron

för första gången detta halvår vaknade jag någorlunda tidigt, som alla andra arbetsnissar vaknade jag vid fem på morgonen. men till skillnad från arbetsnissarna gick jag inte upp och började med frukosten även om det var vääääldigt nära *hungrig flicka*, istället gick jag upp, öppnade fönstret och ropade lite diskret åt dom jävla kråkorna som hade samlats!! jag var skitförbannad över att dom hade väckt mig, dom tjöt som galna så jag förberedde en strumpa jag hade i närheten, knöt en knut med strumpan och tänkte svischa iväg den mot kråkorna, men jag hann inte så långt eftersom pappa vaknade av att jag stökade omkring i rummet så istället gick han ner i miniträdgården och skrämde iväg dom. tack pappsen.

så fortsatte jag att sova och drömde om satc-brudarna. det här är första gången på länge som jag drömmer kändisdrömmar. jag drömde att vi var på någon gymnasieskola där det pågick skitmycket grejer och hela min dröm gick ut på att leta efter en brud som hade varit otrogen med carries snubbe. jag sprang i trappor och konfronterade olika brudar, fattar inte riktigt vad jag höll på med egentligen. jag fick iaf tid till att snacka med carrie, hon var superupprörd och kunde svenska. jag kommer inte ihåg så mycket mer, men det var lite häftigt att träffa henne måste jag nog säga. mamma väckte mig vid halv ett och det var tråkigt.

allstå jättemånga ppl jag känner kan inte sova när det är varmt och vaknar därför av värmen och går upp. typ som i jajce, alla är uppe vid nio på morgonen är på brana vid elva-tolv (detta gäller främst irma), men jag har INGEN ork till att gå upp så tidigt, så jag är typ alltid sist, tar ibland selle med någon lika lat som jag. trots att jag verkligen skulle vilja gå upp tidigare som alla andra, så går det inte, jag är som en druggie, ligger i sängen och har ingen som helst kraft att gå upp, värmen knarkar ner mig totalt och jag vill bara sova hela dagen. så är det här också, det är som att någon sprider vitt pulver i rummet som gör mig dåsig. okej lite om mina sovvanor. är det fler som har typ detta "problem"? för mig börjar det bli problem eftersom jag får ångest av att gå upp vid tolv,halv ett när jag är i bosnien, jag i sängen och alla andra är redan inne på sitt andra kopp kaffe för dagen någonstans på nått cafe.

i år ska jag bättra mig tror jag, men det säger jag varje år och det skiter sig varje gång det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0