...april har knopp i håret...

det är bara januari och jag är redan inne på april, jag fortsätter med min förra-årets nostalgitripp, har inget annat att blogga om och jag sitter dessutom väldigt obekvämt vilket gör mig långt ifrån bloggsugen.

nåja. april var månaden då...

... det hände väldigt mycket i ett rasande tempo. våren var i lund och inget finns härligare efter en vinter. det började bli varmt och alla småtjejer sprang runt i shorts och flipflops typ, medan jag och nicole fortfarande bylsade på oss som värsta kärringarna, fast nicole var mer kärring än vad jag var. hon hade alltid med sig extrakofta i väskan ifall det skulle bli kallare. så om man ska ta den korta versionen så kan jag säga att vi praktiskt taget bodde på en bänk på stortorget.

... den inofficiella middagen bestod av den obligatoriska kebaben från hålet-i-väggen och en mcflurry till efterrätt. som grädde på moset eller som pricket över i:t var alla heta pojkar som hela vintern hade gömt sig och började nu trippa runt på torget. det var som att äta medan man tittade på tv.

... vi istället för att slappa på torget, borde ha satsat mer på uppsatsen. vi kämpade på, men så fort den ena av oss föreslog en cykeltur in till stan (=torget) var det aldrig någon av oss som var tillräckligt stark för att motstå frestelesen.

... alla firade valborg. var annars om inte i stadsparken med alla äckliga studenter. jag och nicole var ännu en gång som värsta kärringarna som undrade hur i helvete beter sig dessa människor runt omkring oss? vi stack hem och gjorde oss heta tills kvällens fester. först fest på korren och sedan mellan västgöta och hallands nation. det var en skoj natt.

... radiotjänsten pejlade halva lund och hela vildanden. jag som tidigare hade betalat licens två månader för att sedan "sälja" min tv, var livrädd för att åka fast. därför öppnade jag oftast aldrig dörren när det ringde på, utan sa åt alla istället att höra av sig om de skulle komma. det var en stressig månad jag hade och mardrömmar om radiotjänstens gubbar som snodde min tv.

... alla roliga fester kom. mest var det naturligvis herkan på fredagar, och nicole och jag fick lite förmåner för att vi kände en viss bartender. ingen gnällde! vi hade det bra och slösade bara 10 kr på garderoben dessa obligatoriska fredagar. en lördag var jag mirza, ajdin och fishe på ett balkanpartaj i malmö på kb. trumpan spelade och vi dansade. haha, en riktigt rolig kväll, jag minns inte när jag var så svettig, för jag gympar aldrig.

... det var turbulent mellan mig och en viss person. besök mitt i natten som skrämde ihjäl mig var något som jag nästan hade börjat vänja mig vid.

... jag älskade livet som aldrig förr. och herregud vad jag älskade min lägenhet och lund och min frihet.

113361-1214113361-1213113361-1212113361-1210113361-1209113361-1208113361-1207113361-1206113361-1203113361-1202
 113361-1205


Kommentarer
Postat av: Adisa

du glömde nämna att du räddade mitt liv den månaden ju :P

min hjälte :D hahaha

2008-01-04 @ 06:20:43
URL: http://adisa.blogg.se
Postat av: Sign. Anz

hahahaha vem var det som skrämmde dig mitt i natten?!

2008-01-04 @ 11:21:43
URL: http://dissadnr1.blogg.se
Postat av: nicole

Herregud. Jag får sån ångest när jag läser allt det här. Så jäkla kul vi hade det å det blir inget mer av det i vår ju. Jag får sitta själv på Stortorget å glufsa kebab, å Herkan kommer vi väl inte in på längre. Hahha. Dom har glömt bort oss å B har flyttat å slutat jobba där. Ahhhhhhhhh, blir galen!

2008-01-04 @ 12:02:29
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: adö

ko je ova celava?

2008-01-04 @ 14:51:21
Postat av: papillon

jel ovo nas ado dobro pitanje fakat sam se nasmijao inace ovaj blog je neko malo osvjzenje nakon ovih nekoliko zadnjih mada ja ocekujem jios nesto bolje znam da ne kuzim sve ovo al sta ja mogu ,leptirovi uvjek traze najljepsi cvijet

2008-01-04 @ 18:10:58
Postat av: magz

adisa: hahha. just det ja, du bloggade ju om det tilloch med. haj, jag vill inte skryta för mycket så jag låter det vara...haha.

annika: :D det var du och.... ja du vet vem.

nicole: snart är våren i lund och då kommer jag och hälsar på dig så degr vi :D

smradö: neka izgubljena cura

papillon: papillon, blogg je blogg, a inlägg je inlägg. znaci ja imam jedan blog sa hiljadu inlägg. moras se nauciti vise da skiljas po dom. haha. al nema veze i lööööve ju. vidiimo se uskoro.

2008-01-04 @ 18:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0