nicole richie

det var länge sedan jag skrev nånting om mina drömmar, känns som att det är dags att börja med det igen.

idag var det en kändisdröm, det ultimata beviset på att jag har surfat för mycket på kändiskvallersajter. varje dröm brukar lämna en skum känsla som håller i sig efteråt, typ som att man verkligen har träffat kändisen i fråga och varit tjenis med denne.

idag var jag supertjenis med nicole richie. det hela var så självklart, jag var någon slags kompis/assistent åt henne och vi promenerade på en bred trottoar i något typiskt amerikanskt samhälle. hon var en bit kortare än mig och smal och på sig hade hon jeansshorts, tunika och flätor i håret, så som hon brukar se ut. plötsligt, medan vi går, så får hon en sticka i tån, hon stannar upp och lyfter ena benet för att kunna kontrollera foten underifrån. samtidigt babblar hon nånting om att hon måste ringa en ambulans som ska dra ut sticka åt henne. jag tittar först lite förvirrat på henne och undrar om hon verkligen behöver en ambulans för detta och erbjuder mig att titta på tån. det är bara ett pyttelitet sår men hon ska ändå ringa.

strax därefter kommer ambulansen, tjutande, men hon vinkar och säger att dom ska stänga av den. ut ur ambulansen hoppar två killar ut, ambulanspersonalen typ. ena snubben är svart och ser exakt ut som han Abe från Våra bästa år haha *känns bra att drömma om den serien också*, och den andra är vit och ser exakt ut som gordon ramsey, han elaka topchef-programmet, båda är klädda i vita uniformer och ingen av dom verkar veta vem nicole är. hon gnäller om att hon har ont och abe tar hand om henne medan gordon snackar surt om att denna uttryckning kostar 900 dollar eftersom det inte var akut och ingen åkte till sjukhuset. jag säger money is no problem och förklarar för nicole om priset. båda gordon och abe tjurar och vägrar åka utan att ha fått betalt. nicole ringer sin pappa lionel richie *haha guuuuuuuuud* och säger, helt utan någon som helst brådska i rösten, att han ska komma dit och pejja för läget. lionel dröjer och gordon och abe är sura nu på riktigt.

för att skynda på läget lite så ringer jag lionel och säger lionel u have to hurry, they are waiting for u to come and pay. jag är mer stressad än nicole. lionel svarar med att han sov och att han är på väg. så kommer plötsligt lionel springande i rosa, tighta typ speedos liknande kalsonger och en rosa morgonrock fladdrande och plånboken i handen. man ser på honom att han precis har vaknat. så närmar vi oss ambulansen, han och jag, och när vi är nästan i närheten av ambulansen skriker lionel till abe på svenska - men kussee!! jag blir förvånad över att han kan svenska men abe blir mer förvånad över att se lionel här och inser då att nicole är hans dotter. så greppar abe nicole om axlarna i en "vänskaplig" kram typ och säger - inte visste jag att du var lionels he he.

sedan vaknar jag därnånstans. hahha.

gordon och abe - hollywoods coolaste ambulansförare


lionel och nicole - hollywoods mest förvirrade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0