gluhi telefoni

bloggrace it was, för jag kom på en sak som hände igår som jag glömde att blogga om. igår när jag checkade min mobil så såg jag att jag hade ett samtal missat från något mobilnummer jag inte hade i telefonboken, så jag eniro:ade numret men inget där. jaha, då får jag väl ta och ringa då.

en sak som jag alltid har stört mig på på min mobil är dom där touchsreenknapparna jag har på min mobil, det är lätt att komma åt dom och sedan är man mitt uppe i ett samtal man inte ens visste att man förde. anyways, det var ungefär det jag gjorde nu och   jag ringde upp numret som var placerad under det numret jag egentligen skulle ha ringt upp. därför trodde jag att jag ringde upp rätt person, när jag in matter of fact ringde upp en helt annan.

telefonrösten: halo
jag: a hej..
tlfr: hej..
jag: ja, jag såg att jag hade ett samtal missat från detta nummer-
tlfr: nej
jag: nähe..men vem är det jag pratar me-
tlfr: nej
jag: nähe..okej
tlfr: inte pråta svenska
jag: ma majka, jesi li ti to? *fet förvirring råder*
tlfr: a jesam cheri, odkud ti?

så istället för att ringa upp rätt missat samtal, ringde jag upp farmor och eftersom farmor är fortfarande rätt så ny, okunnig dvs, med sin mobil (jag antar att det var telefonincidenten som fick faster att köpa en mobil åt farmor) så hade inte hon kollat ordentligt vem det var som ringde henne utan hon svarade bara och därför kunde inte hon fatta att det var jag som ringde. allstå farmor och mobiler. och jag är väl inte mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0