barbie-lovin

det skulle sitta fint med en elstöt just nu, efterosm jag känner mig så seeeg, helt sjukt seg trots att jag har sovit som en stock i natt. jag vet inte riktigt vad jag ska berätta för er, känns ändå som att ni vet det mesta.

mamma flänger omkring här i huset som en dåre, städar undan, hänger tvätt och hennes beloved daughter sitter vid datan och stirrar håglöst på skärmen hon har framför sig. jag förstår ärligt talat inte hur mammor orkar, hur dom orkar slita ihjäl sig på jobbet, hur dom orkar sedan komma hem, oftast fixa mat, städa undan, ta hand om barn och man. det är rätt fantastiskt att dom ens är helt psykiskt stabila med tanke på allt dom gör. idag ska jag klippa och färga mamma. askul att få experimentera lite.

när jag var yngre så var jag inte den typen av unge som klippte bort håret på sina dockor och barbiesar, jag var väldigt mån om deras hår. endast två gånger har jag tagit till saxen för att transformera om två barbisar. ena gången var när jag klippte en ny frisyr på min ken. han hette egentligen matt, "ken" har alltid för mig varit själva benämningen på den manliga barbien, allstå ken. matt var ett snyggt namn, och han var uppkallad efter matt i baywatch. jag hade drygt trettio barbiesar och alla hade sitt egna namn som jag kommer ihåg än idag...eeeh hehe. matt var, tillsammans med Sindy-med-cykeln, en bajram-present för många år sedan, båda inköpa på Ekohallen och dom skänkte så mycket glädje. speciellt ken eftersom jag nu kunde leka flickvän/pojkvän med honom, inte jag, utan barbien allstå. alltid när jag och irma satt och lekte med barbiesarna och när det kom in någon vuxen in i rummet så sköt vi in kenen under sängen bara för att dom inte skulle fatta att vi lekte snuskigt *aaaaaawww* HAHA.

anyways, matt var inte den hårlösa typen av ken, utan han var utrustad med ett brunt backslick och en kam. asfult backslick som jag störde mig asmycket på, så efter ändå en rätt lång tids tänkande klippte jag av honom håret och han fick en lite kortare frisyr som jag var mer tillfreds med. han blev lite av en hottie.

tiden flöt på och jag lekte med mina barbiesar, vid alltid någon "större" dag (typ bajram, nyår, födelsedag, nu-har-jag-varit-så-duktig-dag) tiggde jag om en ny barbie. någon gång, helt sådär spontant köpte mamma en barbiedocka till mig. dock köpte hon den på ICA så det var lite low-class över den, jag fastnade aldrig riktigt för den dockan och kunde inte fatta att mamma köpte en docka på ica istället för på faetter BR eller Eko. trots att den inte var min favvobarbie så fick den namnet Summer, även här en stor baywatach inspiration, men jag var besatt av baywatch på den tiden. något år när vi var i bosnien och mormor och morfar bodde i zenica så fick jag en riktig (!!) baywatch barbie av min morbror (kum), hon hade röd baywatch baddräkt och en sån livboj haha, och så namnet CJ of course, något annat hade inte passat.

CJ och matt blev snabbt mitt nya barbiepar, men det var lite hotat det förhållandet eftersom jag var lite kluven över hurvida Summer skulle bli hans nästa flickvän. detta var riktiga problem på den tiden, jag var megaseriös med mitt lekande.
när jag lekte barbisar med irma så valde sällan någon av oss summer-dockan eftersom hon inte var lika snygg som dom andra dockorna. hon såg så tantig ut, så jag tänkte jag skulle transformera om henne också, så hon gick från att ha fult mellanlångt hår till en kort stubbig frilla. hon var ASHET and since that day så har hon alltid varit min "trendsetter" barbie som jag och irma ofta ville leka med när vi väl lekte.

omg, jag skulle fan kunna babbla på i en evighet om min förkärlek för barbiesar, jag älskade varenda en av dem och varje hade sin speciella historia. ska sticka och leta efter dom i förrådet nu!!! aaaaaaah, faaan vad kul. hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0