två människor jag avskyr

det finns två typer av människor jag avskyr.
den ena är den hurtiga, som jag har gnällt om innan. den andra är den där pilska-jag-vill-veta-allt-typen. dessa två typer är väldigt relaterade till varandra eftersom de har liknande egenskaper.

den hurtiga är hurtig, vill ha saker gjorda snabbt och effektivt och i många fall är de även bra på att köra över människor bara för att nå sitt mål. de flesta hurtiga människor är även lite stirriga och oftast måna om att göra "precis allt".

trots alla likheter med den jag-vill-veta-allt-typen så finns det vissa saker som skiljer sig mellan dessa två. en stor skillnad är att JVVA-typen inte är hurtig, utan mer laid-back och soft. det som är så fruktansvärt irriterande med den här typen av människor är just deras förmåga att få allt att verka intressant.

allt är inte intressant, så varför ens anstränga sig så mycket?

Kommentarer
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Landar, landar hårt. Och det gjorde ont:
- Vart?
- Stjärten såklart!

2007-10-17 @ 23:27:08
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: magz

gäsp.

2007-10-18 @ 00:13:26
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Listan? Eller hela skiten?

2007-10-18 @ 00:13:42
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0