på gränsen till modeblogg

och det är ju för jävligt.

shoppingen är inte mycket att hurra för. zara, dorothy perkins och marks & spencer finns, och ett stort antal småaffärer. jag fattar inte hypen kring zara. för det första så är plaggen dyra och för det andra så är dom jäkligt tråkiga. om det är något som är bra på zara så är det deras bronsrouge, eller solpuder eller vad det nu kallas för. den är prisvärd.

men hur som helst. jag shoppade ändå lite idag. hittade ett par najsiga sandaler/skor och en kjol, sånt torgfynd. mycket duktigt. mvg.

113361-879
ok,leopard/gepard whatever (är förresten leopard detsamma som gepard? är det samma djur?) var ute för läääänge sen. men här på malta lever vi inte efter några som helst moderegler. dessutom så har dom fina rosetter på sidan, men det enda jag stör mig på är tåurringningen. jag tycker att det ser ut som fem små sjärtskåror uppradade jämte varandra.
113361-878
det här är ni ska utropa ett ÅH. för visst är kjolen-uppdragen-till-klänning fin? lite billig patchwork, förmodligen någon liten unge i indinen som satt och knåpade ihop den för den var minst sagt slarvigt sydd. men vad gör det om den bara kostade 40 svenska spänn.
113361-877
ja. jag ser minst sagt glad ut. det är bara lite spagettistripor-varning över mitt hår. det är sjukt vad avgaserna i det här landet gör med mitt hår. de tvingar mig till att tvätta håret varannan dag. och det här har inget med bilden att göra men jag förstår mig fan inte på folk som tvättar sitt hår varje dag, eller morgon för att vara exakt. hur fasen pallar ni? fattar ni dessutom inte att det skadar håret. den behöver lite naturligt hjässfett och smulor. stackars er som inte har fattat detta än. läser ni inte Cosmo?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0