får det lov att vara lite kaninkött?

bloggen har ju strulat halva dagen idag. rätt typiskt när man har mycket blogginspiration. och nu hinner jag inte riktigt blogga ner allting eftersom jag har lite bråttom.

nicole och jag ska nämligen gå på middag med Mark och hans polare. HAHA. gud. jag är skitnervös.  hoppas det inte blir något megaseriöst, för jag suger på bordsskick och jag hatar allt stelt.

men hur stelt kan det bli egentligen om vi ska käka kanin?

dom slaktar kaninen framför ögonen på en och sedan kokar dom den och serverar. det är tydligen en rätt stor grej här på malta. dom gör värsta ceremonin av det hela och ibland om det är ex ett bröllop så låter dom bygga en bur som dom proppar full med kaniner och när paret har vigts så massmördar man alla kaniner och ropar "länge leve brudparet, ge oss kaninkött", fast på maltesiska. kaninblod betyder tydligen tur.

lite udda tradition kanske.

vi får se hur det blir ikväll. nu ska jag börja fixa mig.







update: hoppas ni inte gick på det där med kaninen och bröllopet.
fast kanin ska vi äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0