bort med snobbarna

jag satt precis och spanade på facebook, på någon tjejs fotoalbum. hon och hennes kompisar. och varenda en med den där fula, pretentiösa, snobbstilen, som alla verkar köra på nu för tiden.

herregud. jag är så glad att jag slipper det. att jag slipper se deras perfekt fönade hår, slängda över på ena sidan av huvudet, deras tråkiga gucciväskor, fula glasögonbågar, snortighta jeans och tråkiga tröjor. och då ska vi inte tala om snubbarna och deras stil.

det som är så skönt med malta är att det inte finns den här "rådande" trenden. ingen klär sig megatrendigt, och alla ser olika ut. alla kör en rätt snygg och avslappnad stil. tjejerna sminkar sig inte för mycket och det stylar sig inte för mycket i skolan, medan man i sverige i princip catwalk-stylar sig när man ska till konsum för att köpa mjölk.
det är skönt här när det gäller klädstilen, alla är så avslappnade.

och jag är avslappnad. jag funderar inte lika mycket på hur jag ser ut längre, jag står inte lika länge framför spegeln för att fånga in varenda vinkel av min kropp och jag funderar inte på om jag är trendig eller inte. jag funderar inte på om jag är för ner- eller uppklädd när jag ska gå ut. jag tävlar inte längre med någon. här får man inte blickar av tjejer som, här kollar tjejer inte så mycket på hur andra tjejer klär sig. det finns inget press. det är soft. oavsett hur man ser ut, kommer det alltid att finnas någon som kommer att uppskatta det.

jag saknar h&m-shoppingen redan, men jag ser fan inte framemot att komma tillbaka till ett land där 80% av befolkningen ser likadana ut och där klädkedjorna har människorna i sitt grepp.
och det går inte att förneka att man är fast, vare sig man vill eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0