afrokrull på fem minuter och en dag

det här är en ny kategori som ska heta maggans pannkakor. pannakakor är något jag är extremt bra på att göra därför får den här avdelningen heta det. det kommer bara vara en massa skitbra tips, som jag helst av allt vill behålla för mig själv. men jag känner mig generös.

ok då kickar vi igång hela skiten. första pannkakan heter "hur du får lockigt hår utan att slita ut dig innan ens en fjärdedel av håret är lockat". en i för övrigt väldigt passande titel eftersom jag inte är den typen som orkar hålla på med något för länge.

så. kommer ni ihåg att jag "lockade" håret för någon dag sen? bra. då har ni redan klarat av första steget. men jag tar om den.

steg 1: ha rent, torrt hår, helst utan att ha tvättat det med balsam innan. lägg i lite mousse i håret, inte för mycket, utan nu snackar vi om lite. föna håret torrt efter mousset.

steg2: spraya sönder håret. då menar jag verkligen SÖNDER. en halv burk räcker.

steg3: dela upp håret i typ åtta olika delar, allt beror ju på tjockleken på håret och hur långt håret är. men jag kör på åtta, bara för att jag just nu har bara har åtta st gummsnoddar.

steg4: spraya och tvinna sedan varje del av håret och "snurra" ihop den till en boll som du sätter fast med hårsnodden. när du är färdig använder du resten av sprayburken. flaskan ska vara tom efter detta!

steg5: sov. men du kommer inte sova gott. men vad fasen, någon natt får man väl offra för att vara hetast i skolan eller på festen. eller hur?

så resultatet blir så här dagen efter: 113361-988113361-987

spara på miljön och släng locktängerna. jeah.

Kommentarer
Postat av: demi

du passade jätte bra i den frisyren :)

2007-11-01 @ 13:30:13
URL: http://burcus.blogg.se
Postat av: magz

tack :D vad glad jag blir

2007-11-01 @ 16:31:19
Postat av: emina

spara på miljön? burken med spray då? :P du var super söt i lockar :)

2007-11-04 @ 18:31:43
Postat av: magz

emina: äh det var bara ändå jag som andades in all spray haha. tack för komplimangen :D

2007-11-04 @ 19:04:00
Postat av: Keno

Hejjj pa mogu ti reci cool slike .....ljepo ti stranica

2007-11-25 @ 21:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0