2007-10-03 onsdagnatt

ok, jag vet hundra tusen inlägg på en och samma gång. men det här är det sista.

Här är männen ett kapitel för sig. Jag skulle kunna skriva en hel bok om dem, men det räcker egentligen med att bara sammanfatta med en mening; De stirrar. Och de stirrar. Alltså jag förstår ärligt talat inte hur kvinnor lever här. De är väl vana, men alltså det kvittar hur gamla dem är, om de går runt med sin fru eller inte, de tittar på en oavsett situation.

Trots att man är ful och svettig och allt möjligt så får man ändå blickar. Sen kan det vara för att de tittar i annat syfte också haha, men jag vet inte. Alltså till en början är det irriterande när man inte är van vid sånt här i Sverige, men nu börjar man vänja sig lite och orkar inte ens bry sig helt. Men om det går ett par tjejer framför mig och jag ser att någon man vänder sig om efter dom så äcklas jag verkligen. Det är på något sätt verkligen äckligt med alla dessa män som bara inte kan låta bli att titta efter en tjej.

Men, och det ska man inte sticka under stol med, så är det ibland skönt att få en uppskattande blick när man känner sig som fulast haha.

Så, alla bekrätfelsekåta brudar, this is the place you are looking for. Kom hit om ni känner er lite schletna och ouppskattade, här blir ni garanterat glada. På sätt och vis är det skönt, att veta att någon uppskattar en oavsett hur man ser ut, för alla vi har behov av att bli bekräftade då och då, annars skulle vi ju fan ha grävt ner oss aldrig gått ut utanför huset något mer haha.

Samtidigt är de gentlemen's också. De låter en gå före om man går bakom dem, sen om det är för att spana in tjejen bakifrån eller inte låter jag vara osagt, de håller upp dörrar och livet verkar ibland enklare som tjej än som kille. Det är bara att le mot en liten sur gubbe i affären och så smälter han. Dessutom är det lättare att gå över gatan som tjej haha. Här finns det inga övergångsställen, det gäller bara att tajma in tiden och springa mellan bilarna på gatan för att komma över andra sidan, och oftast stannar de till lite sådär. Just när det gäller service-grejer så är det mycket lättare att vara tjej.

Ok änaff om snubbar. De är min lägsta prioritet just nu, absolut lägsta. Har inte tanke på att stadga mig och bli en maltes.

Nu ska jag sova i min hårda säng utan några som helst fjädrar, och stenhårda kudde som är tjugo centimeter i höjd och helt omöjlig att trycka ner med huvudet.
Gonatt hetingar.

113361-866


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0