sluta äta om du vill bli smal typ

nu är jag tillbaka efter en härlig men kort dusch. herregud klockan är halv 11 ser jag nu. lite panik. det får nog bli ett GA avsnitt och sedan bäddar jag ner mig för min skönhetssömn, även om jag inte vill kalla de för skönhetssömn eftersom jag vaknar lika ful som jag var när jag somnade kvällen innan (eller morgonen i mitt fall).

dessutom har ytterligare en mogen tanke ploppat upp i mitt huvud, jag tror att det är åldern som gör mig så vis, men jag har i alla fall kommit fram till att jag inte kan ha ett sådant här oregelbundet schema. ett livsschema allstå. det går inte att gå och lägga sig halv fyra på morgonen, msn och skypa fram tills dess att jag verkligen inte orkar med ett enda ord, somna och sedan vakna på eftermiddagen.

det är så oregelbundet att nicole funderar på att köpa mig tabletter för att jag ska orka vara pigg. nog för att jag har en väldigt omhändertagande sambo, men för att relationen inte ska slitas isär helt så måste jag faktiskt sätta upp vissa "normala" sovtider.

ikväll är det första dagen på mitt nya sovliv. jag ska vara i säng 24, inte en minut senare. resten av dagarna ska jag också lägga mig vid tolv, förutom fredag och lördag. för då är det bonus och jag får lägga mig halv fem om jag så vill. så som bantare har lördagsgodis eller svullardag på helgerna så får jag också svulla i ohälsosam sömn på helgerna.

det låter som en finfin ide. jag måste nog ge mig själv en klapp på axeln för den här fina ideén.

Kommentarer
Postat av: a

ma nema nista od toga. Spavanje > ALL!!

2007-11-25 @ 23:11:49
Postat av: nicole

Baggan. Bra ide där. Jag hjälper dig gärna i ditt sovchema. kan komma å banka på dörren så du går upp men tänk på (nu ska jag oxå va gammal å vis) att det är helgerna som gör att du kommer i oblans. Vardagarna har du ju ganska normala sovtider men det är på helgerna det spårar ut å du rubbar resten av sovschemat. Vistt är jag smart!?

2007-11-25 @ 23:12:44
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: magz

niole: du är en smart böna. idag är andra dagen så vi får se hur det går :D

2007-11-26 @ 20:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0