seriejunkie

jag är det perfekta exemplet  för vad Stewart Hall skulle kalla en dominant läsningsart. jag läser av medietexter på ett dominant sätt, vilket innebär att jag har väldigt lätt för att sätta mig in i handligen och engagera mig i seriens innehåll.

jag blir sådär lite deppig om ett avsnitt slutar deppigt, så jag måste fortsätta kolla tills det slutar lyckligt. och går jag och sover direkt efter att avsnitt, så kommer jag med högsta sannolikhet vakna och vara vid samma sinnestämning som jag var precis innan jag somnade. glad eller depp, beroende på hur avsnittet slutade.

värst var när jag hade plöjt genom alla SATC avsnitt. jag var helt tom, och det är därför vi håller på med en C-uppsats om SATC. haha. nä skojar lite.

när jag tittade på nip/tuck var det likadant, fast bara lite värre, eftersom dom flesta NT avsnitt slutar helt jäkla olyckligt och äckligt realistiskt.

Greys anatomy hade ett deppigt slut igår och förrgår.
så ni kanske kan klura ut att igår var ingen bra dag.

   

dessa fyra kollar jag på nu; DH, Heroes NT och GA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0