smekmånaden i madrid

ok. bara så att ni är beredda nu. sidan kommer säkert att ladda en evighet pga av mitt upplagda album med madridbilderna från min och nicoles smekmånad. ska försöka sammanfatta det viktigaste haha.

men ja ja, vi tar det from the beginning. micke var gullig och skjutsade mig, nicole, nicoles miniväska och min opraktiska megaväska, som nicole fick trängas med i baksätet, till sturup. det gick megafint att hitta runt och vi kom inte bort någonstans.

flygresan var helt ok. jag hade turen att få sitta mellan nicole och en schletsexig kopia av johnny depp. han sov rätt mycket och jag satt med öppen mun och stirrade på honom. jodå, det var ett par hetingar på planet.

en tunnelbanestation på väg in till madrid från flygplatsen. min hjärna var rejält skarp och snabb. vet ni vilken flagga jag syftar på? så jäkla synd att den blev utbytt, för den var hetare innan.

förvånansvärt hittade vi jättelätt i madrid. efter att vi hade hittat vårt hostel och gjort en av ägarna upprörd, gick vi ut för att hitta mat. äh, tänkte vi, vi kör lite lundamat, och hittade därmed ett falafelställe. gött. 
vårt kära hostel var hundra gånger renare och fräschare än vad jag hade föreställt mig. trodde nog att jag skulle hitta kackerlackor lite överallt, men dom bestarna syntes inte till någonstans som tur var.
 
     
korren - vardagsrummet - utsikten från vårt rum

   
falafelpåverkad - n slappar i vårt fina och färgglada rum - god morrrrrrrron
      
dagen efter gick vi för att kolla in den berömda marknaden, rastro, ett enormt område med massa stånd (hihi). skitmycket att se och fynda. man fick pruta aset av sig. det var så jäkla mycket folk och trängsel, men allt möjligt såldes verkligen. vi köpte med oss lite småkrafs.

     
gatumusikanter - rastro marknaden - och samma gata, efter att alla hade packat ihop. det är obeskrivligt stort, tar upp ett helt bostadsområde.
     
nicole posar en snubbe. och så posar hon med mig också. gatan nedanför oss, där vi bodde, fanns det en ching-chong affär där vi två hängde konstant. man kunde hittta allt möjligt, bla friterade bläckfiskar. mysigt. vi körde på säkra kort istället; cola, kex och zdenka

en kväll var vi ute och partade med snubbarna vi lärde känna på hostelet. eller rättare sagt, jag kände igen Luca och Ricardo eftersom de flög med samma flyg som vi. mitt megaminne. och så visar det sig att dom bor på samma ställe som vi också. vi var ute på en massa pubar, eller vad man nu ska kalla det (kafici), och festade loss.
     
alla dagar var egentligen shoppingdagar, men måndagen var den officiella shoppingdagen då vi gick i alla affärer. madrids skoutbud är ENORMT. det går inte att välja bland alla snygga som finns. klädutbudet är som i sverige, fast mer att välja mellan. nicole och jag gick in i en affär av en slump nästan, sedan var vi fast. det är lite sjukt att vi senare återkom till den affären fem gånger. och gick alltid ut med en påse. man blir fan knäpp av allt man kan handla.
vi ruinerade oss totalt.

    
snubbarna har vi redan nämnt, hur odiskreta de är. gubben som står bakom mig är ett riktigt bra exempel. vi fattade fasen inte hur alla spanjorskor står ut. det är helt SJUKT. snubbarna har en hög testestoronhalt.
på den andra bilden satt jag och nicole i en minipark och tog kort när en buss åkte förbi, proppad med snubbar som vinkade åt oss och mimade åt nicole att ta kort på dom också. helt ofattbart. haha. allstå seriöst. ok. enough om snubbar.

vår kulturdag bestod av besök på Pradomuseet och den största parken i Madrid, Retiro. helt underbar park. ENORM. så jäkla mysig och massor med grönt och färglada blommor, vackra fontäner och sexiga statyer. vi två åkte även en liten båttur i en damm typ haha. 

      
nicole leker koala. och dom här träden var klippta som njurar. typ megastora njurar. det var rätt absurt, det kändes som att man var en dvärg i ett jätteland. allt var enormt i parken, men allt var också verkligen så himla vackert. nästan så att man blev tårögd typ.

    
här står nicole framför det som tidigare, på 1600-talet, var ingången till madrid. mycket fint, applåder. och jag är i parken där jag leker rocky. högst upp på toppen, i kistan, ligger någon gammal kung och sover gött.
nicole demonstrerar storleken på minicolaflaskorna.

     
så var det dags att gå på toa - och nicole hittade det som vi så länge letat efter, att dömma av hennes ansiktsuttryck så verkar det här vara vår favvoaffär. - plaza mayor - och jag står utanför ingången till den kungliga trädgården.
 
  
promenad - kungahuset - vila - och dvärgar

     
sista kvällen käkade vi på plaza mayor. och vi hade en jättetrevlig kypare haha - och här är vi på flygplatsen. det var trötthet på hög nivå, eftersom vi inte hade sovit ett piss den natten. jag fick för mig att jag skulle vattna blomman eftersom den såg så vissen ut, och istället för att säga blomman sa jag ge mig vattnet, jag ska bara vattna bananen.
bananen visade sig vara en platsblomma och jag hade hällt ut en halv flaska vatten i den.

brorsan hämtade upp oss. trötta men glada kom vi sedan fram till vår kära lund.

Kommentarer
Postat av: n

ja herregud det va en resa som hette duga. Det är 32 grader i madrid just nu å jag skulle ju mycke hellre va där bland alla snyggingar än här i kylan. Vi får ta en resa till Italien snart å hälsa på L. eller R. kanske. Eller en tripp till Lund kanske kan va nåt me. Haha. puss

2007-06-22 @ 12:56:09
Postat av: P-O

Såg underbart ut, blev sugen på att beställa en enkel resa ner dit bara för det, någon som hänger med? :)
Synd bara att man måste plöja igenom en massa böcker inför augusti tentorna. :(

2007-06-24 @ 22:42:51
Postat av: Magz

haha ja du PO det var verkligen härligt i madrid. helt underbar stad, jag tycker att du ska skippa tentorna och åka iväg haha :D

2007-06-25 @ 10:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0