bloggterrorn fortsätter

jag tror jag har något språkprogram inbyggt i mitt huvud, som jag inte kan stänga av.
jag kan bara inte sluta stör mig på alla bloggar som har stavfel. och nu snackar vi inte om tolvåringar, utan typ tjugoåringar.

var fasen var ni när alla vi andra satt och läste böcker och lärde oss att skriva?
man ser ju direkt om nogot ser fellstavat ut väll?

en 1432:a sak som jag stör mig på med människor och deras bloggare, är de bloggar som skriver ihop hela sin text i ett fett inlägg. man orkar inte ens läsa när man bara se en massa bokstäver, punkter överallt och inga mellanrum.

och så får jag inte glömma bort ett av mina absolut favvosaker med inlägg, och det är när bloggare väljer att centrera hela inlägget.
 
det är, för det första; SVÅRT att läsa och ansträngande för ögat. det är inte för inget som ex tidningar använder sig av en viss layout, allt för att underlätta läsningen för läsaren. med andra ord; ni underlättar INTE läsningen. 

och för det andra; det är fult med inlägg som är helt blurriga. det är inte snyggt att hålla på med olika storlekar, textstilar, understrykningar och allt vad det heter i ett och samma inlägg. 
sånt gör bara fjortisar och andra okunniga människor.

det är en hård värld vi lever i.

Kommentarer
Postat av: A

nemoj filofiserati hahaha

2007-06-29 @ 19:36:03
Postat av: P-O

Nu ska vi inte vara sådana Magda, hittade 4 st stavfel i din text ovan, dock så får det väl vara inom "gränsen".=)
Självklart så kan fingrarna slinta på tangentbordet men om det är nedlusat med grova stavfel så okej, inte bra.

2007-06-29 @ 21:42:35
Postat av: jag heter nermin

ma nema , treba te na filozofski fax ima A pravo

2007-06-29 @ 22:58:28
Postat av: nicole

Men PO! Magda har ju felstavat me flit för att visa hur fult det är när man stavar me fel, dessuotm är ju inlägget centrerat vilket hon oxå skirver att hon hatar. Hela inlägget driver ju bara me det hon skriver om:D

2007-06-29 @ 23:02:00
Postat av: Tessan

Vilken tur att du är så perfekt då! Fast då slipper ju alla andra vara det haha

2007-06-30 @ 13:50:19
URL: http://misstessan.blogg.se
Postat av: Magz

Ajdin: jag filofiserar så mycket jag vill :D
PO: jag måste nog hänvisa till nicoles kommentar
nicole: ja TACK. någon som fattar. haha. du är fan bäst.
Tessan:jag vet, det är inte så lätt.

2007-06-30 @ 14:51:23
Postat av: madis

säger hon som e kär i gemener=P

2007-06-30 @ 18:43:11
Postat av: Anonym

Nicole: det slog mig att Magda nog var lite ironisk precis när jag klickade på skicka knappen. :/
Magz: Synd att du inte körde lite olika storlekar och stilar på sista raden för att verkligen demonstrera hur det kan se ut :)

2007-06-30 @ 19:17:49
Postat av: Magz

Madis: jag vet inte, men jag tror att det är versalerna som inte tycker om mig. gemenerna, däremot, älskar mig. och jag älskar dom tillbaka.
PO: haha. jag gjorde det i ett tidigare inlägg. orkade inte vara tjatig. gött att du förstår ironin i det hela. jag var nog lite bitter-ironisk. :)

2007-06-30 @ 19:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0