ut med det gamla och in med det nya

efter att jag hade vinkat av familjen gick jag hem och kopplade av på mitt eget sätt; jag städade.
städa är min favoritsyssla efter en tenta (och nu saknar jag min (inte min längre) lägenheti lund fruktansvärt mycket), eller efter någon påfrestande grej. det är skönt och man tänker inte på något.

idag var det lite extra konstigt, därför hann jag med att tvätta kläder, tvätta lakan (dina också, nicole haha), damma av hall och kök och avfrosta frysen och kylen. kylen är en historia för sig eftersom den fungerar även som en kompletterande kyl. den hade en fet isklump som kylde totalt ner mjölk och mina pastetor. okej mjölken, en råvara som jag kan köpa när jag vill, but don't touch my argeta pasteta, det är enbart en beställningsvara från sverige via Ajdin och familjen.
113361-1178
hett vatten i kylen. ser ni isklumpen i mitten? som en stor cellulit på ett ben.
113361-1179
och tadaa klumpfri. mycket bra jobbat magda. ser ni vad jag ser? pasteta och poli från mamma och pappa, det enda jag äter.
113361-1181
min fina provisoriska tvättlina. i rummet är det varmast därför så torkar jag allt här inne. jag har inte mycket kläder kvar eftersom jag packade med en stor påse som dom tog med sig. har inte råd att betala skit-ryanairs överviktspris.
113361-1180
innan jag började tvätta var jag tvungen att försäkra mig om vädret skulle hålla. strunta i smhi, strunta i nyhetsvädret, bara gå ut på balkongen och spana. malteserna har näsa för väder, ser du tvätt på grannbalkongerna så kör på, kusten är klar typ.

Kommentarer
Postat av: Honey, I stole your jumper

duktigt :)

2007-12-26 @ 20:24:48
URL: http://yourjumper.blogg.se
Postat av: nicole

Mycke bra Baggis! Jag är stolt över dig! Å mina lakan oxå! Underbart :D puss på dig!

2007-12-26 @ 21:40:45
URL: http://malta.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0