tusen finnar i pannan

idag köpte jag toapapper. det är dyrt med toapapper, speciellt på supermarketen, bättre att handla hos turken. på tal om turkar och andra människor (läs araber) så är de här malteserna väldigt främlingsfientliga mot dem. de här malteserna de har allstå lite rasistiska åsikter ibland. det här är ännu ett sådant påstående som jag faktiskt inte har hittat på, utan de är vår lärare som säger så.

läraren i intercultural communication tvingar oss att prata och föra diskussioner i klassen. när jag var yngre, eller så långt i tiden behöver jag inte gå, en månad räcker, så tyckte jag inte att det var jobbigt att prata högt i klassen, och jag blev nästan aldrig generad. men nu, allstå jag vet inte varför och hur, men jag blir alltid generad så fort jag blir utpekad. det är skitjobbigt! jag ser ut som att någon har hällt en burk röd målarfärg över mig. det är inte meningen att det ska vara så, jag är pinsamt högljudd och nu är det plötsligt tvärtom; jag är tyst och blyg. eh. vad har hänt? har jag tappat min självkänsla och mitt självförtroende? inte nog med att man var tvungen att kämpa sig igenom halva puberteten, nu måste jag kämpa trots att jag inte ens är tonåring längre.

det är lite som att vara finnfri hela sin högstadie- och gymnasietid och sedan få värsta acneutbrottet när man är 25. men man kan alltid trösta sig med att när man är 25 så har man cash att köpa sig de dyraste bekämpningsmedel medan man som tonåring inte ens har hoppet vid sin sida.

Kommentarer
Postat av: lovingnurse

hej! hur brukar du fira julafton? :)

2007-12-10 @ 22:49:45
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: magz

genom att ta kål på finnar.

2007-12-10 @ 22:54:33
Postat av: nicole

Magda äter gris på juafton.

2007-12-11 @ 21:47:23
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: magz

mm precis, det är den enda dagen på året som jag får unna mig en grisbit.

2007-12-12 @ 01:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0