sicilienbilder

En baggas och en bönas tripp till sicilien, vi tar den från början.
113361-1096
halv fem tog vi oss båda upp och orkade borsta tänderna och klä på oss innan vi gick nerför gatan för att vänta på taxin som skulle ta oss till valettas hamn.
inne på båten fann vi direkt en skön soffa där vi satte oss och avnjöt vår medhavda frukost, lyckligt ovetande om vad som skulle att komma. det minsta man kan säga är att varken jag eller bönan är förtjusta i berg-och-dalbanor, därför satt vi och dog i två timmar av allt guppande. men annars var det bra, vi är glada för att vi överlevde.
113361-1097
vi kände oss smarta som hade tänkt på passen, och som tur var hade vi dom med oss. jag hade min bara på grund av att jag inte har något IDkort medan nicole tog med sig sin för säkerthets skull. och det var väl tur det för sedan fick vi stå i en passkö full med rökande människor som förstörde den friska luften som både jag och bönan var i ett stort behov av efter den jobbiga resan.
113361-1100
vi lyckades samla oss och sedan stannade vi i pozallo, där vi tog en snabbfrukost. fast vi gjorde inte det, utan alla andra bara. vi var fortfarande i viss obalans.

113361-1098
efter detta var det dags för en två timmars tur till berget etna. vi satt bakom ett ryskt par som var lite gnälliga, speciellt mannen som vände sig mot oss och pekade ilskt på sitt öra. vi satt i en buss, vad förväntade han sig egentligen, en skön lite sovstund? hursomhelst, det var massor med pensionärer, och vi trivs bäst bland pensionärerna och inte gapande ungdomar.
113361-1102
allt det svarta är lava, och nicole klättrade upp på toppen av den lilla kullen.
113361-1103
jag skulle också göra det, men det var lite krångligt och min sko fylldes med grus. dessutom var det lite kallt här uppe, ca 13 grader.
113361-1104
vi passade på att smaka ur varenda burk, och jag köpte med mig en burk hazelnut cream. gött. den är nästan uppäten nu. det var en gubbe på bussen, han var klädd som en cowboy och hade en liten högtalare i sin kavajficka som det dundrade ut countrymusik ur. det var roligt.
113361-1106
bönan står framför berg
113361-1105
vi två. det var svinkallt. en plusgrad och vi var sommarklädda. vi frös ihjäl.
113361-1107
på väg nerför berget var det torkad lava på båda sida om vägarna. denna lava ringlade ner sig hela vägen ner till närmsta by. någonstans halvvägs ner såg vi ett hus som blev täckt med lava sista gången etna fick utbrott (-69 tror jag). 
113361-1101
vi åkte förbi en massa fina landskap och massor med apelsinträd och kaktusar. så jättemånga apelsiner, man fick nästan känslan av att bara gå ut och springa mellan träden.
113361-1108
så kom vi fram till den tredje hållplatsen på vår resa; staden Modica. en fin och mysig stad. vi gick där och spanade läget. jag ska väl passa på att nämna de italienska snubbarna, finns det snyggare? nej. och gentlemen är det också, inte som de galna malteserna.113361-1111
glasstime. jag köpte en massa godsaker, bland annat chilichoklad.
113361-1109
kväll.
113361-1110
balansgång.
113361-1099
utsikten från färjan. och sedan dog vi igen. men det var härligt. att vara på sicilien allstå. inte att dö i två timmar.

Kommentarer
Postat av: nicole

haha du är knäppt tror jag. Å jag vill ha en italienare. Over and out from the bean

2007-12-02 @ 16:58:28
URL: http://malta.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0