lejonkungen är den riktiga kungen

min absoluta favvodisneyfilmer är lejonkungen och aladdin. men lejonkungen är speciell, den är så jäkla bra. något av det första jag kommer att göra när jag kommer tillbaka till sverige är att kolla på den på vhs. sedan jag, någon gång för länge sedan, såg på oprah att det fanns en lejonkungen musikal så har jag varit förtrollad.

allstå kolla på det här klippet från musikalen. det är så obeskrivligt bra att jag ryser i hela kroppen. det är så bra att man gråter, men å andra sidan, vem gråter inte när man ser lejonkungen? det är så bra att man vill åka till afrika nu, nu, nu och klappa lejon.

jag hoppas någon gång i mitt liv få se denna musikal. någon som kan överraska mig...? snääääääälla.


jag är i eufori just nu.
GODNATT. nu ska jag sova gott.

Kommentarer
Postat av: amanda

ÅÅÅÅÅÅH den vill jag se!! jag ryser (på ett bra sätt) när jag ser dethär... helt underbart ju.

2007-12-04 @ 13:04:53
URL: http://mandz.blogg.se
Postat av: diinchii

ohh jag älskar lejonkungen :D

2007-12-04 @ 19:54:39
URL: http://diinchii.blogg.se
Postat av: adisa

såg musikalen i london. grym!

2007-12-04 @ 20:26:05
URL: http://adisamekic.blogspot.com
Postat av: Beundrare av bloggen

En av de bästa bloggarna jag läst, helt ärligt! Ingen snack om saken... Fortsätt så!!!!

2007-12-04 @ 20:42:42
Postat av: magz

mands: då tycker jag att vi ska gå :D

dinchi: jag med :D nema boljeg crtana

adisa: jag är lite avis faktiskt, förresten vet du om den går fortf?

2007-12-04 @ 20:49:19
Postat av: magz

beundraren: herregud, jag blir skitsmickrad, det betyder alldeles för mycket när någon säger något sådant. tack hörru.

2007-12-04 @ 21:08:43
Postat av: Irma

Hm...en historielärare som man (nästan) är så måste jag bara flika in att lejonkungen förespråkar odemokratiska värderingar och "kvinnorna" finns där enbart som ett kärleks-intresse. Sorry haha!

2007-12-04 @ 22:14:23
URL: http://irmaaa.blogg.se
Postat av: Deno

Ja du Irma, är inte kvinnorna alltid undantryckta i filmer?

Det här klippet har jag på mina favoriter på Youtube, helt underbart.
Nån gång ska jag(vi) gå på det

2007-12-05 @ 11:02:42
Postat av: magz

irma: i know, men kolla vad deno skrev, och han har rätt. det är sådana värderigar i varenda disneyfilm, och tecknat film i övrigt.

deno: du och jag ska gå på mika och på lejonkungen. jag längtar!

2007-12-05 @ 18:31:54
Postat av: Sofia

Har precis vatt i London och sett lejonkungen, det bästa jag någonsin sett, helt otroligt.
Så om du har vägarna förbi, stick dit och se den:)

2008-01-20 @ 13:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0