vissa är verkligen tråkiga

och imorgon är en rolig dag eftersom jag ska jobba (kände att jag gled ifrån ämnet här lite). wohooo. på andrahandsbokhandeln. kan ni inte komma förbi och säga hej? jag skulle bli asglad. PO, brukar jag ju träffa på ibland.

jag träffade cemil idag också, vi snackade hur länge som helst. han är nog den ende normala som brukar jobba där. resten av människorna ser jag som genom en grå, grå dimma. speciellt en, som är den mest osociala människa jag har träffat på.

jag är en trevlig människa av naturen, hyfsat uppfostrad, men när jag snackar med den personen som vi kan kalla Tråke, så måste jag ANSTRÄNGA mig för att vara trevlig, och det är inte ofta det händer.
så här kan en eventuell (om jag har otur) konversation med tråke låta.

Jag: hej! hur är det?
Tråke : ....mjo. det..är bra.
(och här skulle vilken normal människa ställa samma fråga till den andra personen)
TYSTNAD

Jag: jaha. mm. ja. och hur går det med böckerna då?
Tråke: ....bra.....det går...bra.
EVIG TYSTNAD
Jag: ja. det är ju bra.  (asociala apa) ok, men jag fortsätter här då.
Tråke: .......TYSTNAD (what else, det är tråke vi snackar om)

Kommentarer
Postat av: ennnaa

Tråke suger. Fler magdor till folket!

2007-04-24 @ 01:27:42
URL: http://LuDaa.blogg.se
Postat av: ennnaa

Ser att tyska är en till stark sida hos dig hahaha. Jorå det kommer. strpi se!

2007-04-24 @ 01:34:13
URL: http://LuDaa.blogg.se
Postat av: madonna

oh hatar sådana tänkta dialoger, som nästan blir monologer..herregud asså. Jga brukar sjunga om inte annat . de måste den andra be mig hålla tyst...om den inte är döv :D

2007-04-24 @ 08:01:30
URL: http://alima.blogg.se
Postat av: N

Men vet du va jag tror att det handlar om: osäkerhet. Haha. Som vanligt. Ja men seriöst det kan inte va lätt när det kommer fram en söt å trevlig tjej å pratar me en. Tänk va nervös han blir. Eller så är han baar en asocial jävel av naturen. Jag tror på det senare alt. för han va inte så jävla snackig när jag träffa honom heller. haha

2007-04-24 @ 11:30:09
Postat av: amanda.

aaw. jag tycker nästan lite synd om Tråke. han kanske har jättejättesvårt för att veta vad han ska säga? eller så är han bara egoistisk och bryr sig inte om hur du mår eller om vad du säger haha. puss

2007-04-24 @ 12:08:35
URL: http://mandz.blogg.se
Postat av: P-O

Bara lugn, komma över och lämna in några böcker snart, har en hög att lämna in och några nya att införskaffa. Dom bytade ju böcker på MKV411 och man har ju så klart haft tid att göra omtentorna... not. =)
jobbar du varje dag eller bara då och då?

2007-04-24 @ 17:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0