språkpolisen till er tjänst

nä och som sagt, jag blev pigg och nu sitter jag och spanar på novaraja. och varje gång jag ser en brud som heter något med "Ljepotica" eller en kille som skriver "djesi ti ljepa", så vill jag spy.

när ska folk lära sig att STAVA? jag vill gråta varje gång någon skriver ljepotica utan i, eller för den delen bjelo dugme. BIJELO dugme folks! apungar som inte kan lära sig att stava.

jag stör mig verkligen alldeles för mycket på stavfel.

eller just det ja, en till sak jag stör mig på, och det är när någon skriver "jebla te ona". öh.
det får mig att tro att det är en bonne som sitter där framför datan. det är ju dom här sexton-sjutton-åringarna som försöker att vara "retro" genom att föra in en massa fula bonnesvordomar, för då är dom coola antar jag, när dom tror att dom kan handskas med språket, fast dom inte har en enda aning.

jag ska väl inte säga så mycket heller, men jag låter fan bli att skriva ner ord som jag inte kan stava.

och så finns det dom som missbrukar varenda svordom (typ som jag gör), men när dom inte ens kan särskriva "jebise" så blir jag sne.

GOOGLA när ni är osäkra. det hjälper. jag lovar.

image322

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha kul, vi tycker nog lika om det där med stavfel :)

2007-04-03 @ 13:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0