matte, påsk och fotboll

ja men om vi börjar med gårdagen då (ibland känns det som att jag talar till en massa, fast jag inte gör det)

härliga, gamla VGs, där hängde jag, nicole och linda. trevligt att någon annan hakar på, för oftast är det bara vi två. först var det folktomt, men sedan när den där förbannade fotbollen slutade så började det komma folk. det är ju tragiskt att man nu ska behöva planera när man ska gå ut, när man vet att det kommer att vara folk, när man VET att det är fotboll. suck.

en hög med spanjorer och andra bytisar kom in och röjde loss. vet inte vem som vann fotbollen men dom var glada. det var en skojig kväll, man behövde verkligen släppa loss. det är så skönt o bara dansa, speciellt när det är sånt konstigt ljus, sån blinkade silverljus (vet verkligen inte vad det heter, kanske nått på laserljus? ni vet det där som man inte får stirra in i), då blir man extra snygg också.

vid något tillfälle satt vi i soffan och snackade. och då fick jag äran och nöjet att få höra två härliga repliker, ena från linda och andra från nicole.

linda och jag snackade om de nya högskolepoängen, det där bologna systetemet, och vi försökte räkna om vissa poäng. vi kom fram till något som var alldeles för knöligt, och jag är långt ifrån ett mattesnille, men linda tar nog priset.

Linda: ... men 60 plus 60 är väl 180?

härligt. jag är allstå inte värre.

och nicole snackade med suat, och mitt i konversationen vänder hon sig till mig och säger hallå, varför firar vi påsk egentligen? jag försöker förklara för suat vad det är.

HÄRLIGT!

  
lite posebilder, och som vanligt, inne på toan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0