vuxenpoäng

idag håvade jag in en vuxenpoäng.

jag hade lite bröd kvar i påsen, typ några brödskivor, som låg invid spisen. hela morgonen, elle snarare eftermiddagen eftersom jag gick upp vid tre, trodde jag att det var det enda jag hade kvar. och så funderar man automatiskt på att spara det som är kvar av brödet tills imorgon så jag kan käka frukost, för att slippa gå till affären. men så när jag städade och skulle lägga tillbaka brödet där det brukar ligga så står det ett helt nytt bröd på översta hyllan i skåpet och strålar ner mot mig.

och jag måste erkänna att jag blev stolt över mig själv. för det är det vuxenlivet handlar om; att köpa matvaror innan dom hinner ta slut.

applåd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0