bröllop

jag fattar inte hur alla naše-bröllopsbrudar alltid lyckas se så jäkla överpyntade, pråliga och billiga ut? jag vet att folk inte har råd att slösa hur mycket pengar som helst på bröllop, speciellt inte de där nere, men jag syftar nog på människorna som lever här och kanske gifter sig där nere.

varenda en envisas med att ha något fult diadem, fula handskar, för mycket slöja och allt annat. jag vet inte om jag har sett någon brud som har sett normalstylad ut. smaken är som baken, men den är inte elegant i alla fall. 

såg någons bröllopsbilder på NovaRaja, och killarna är de som blir bäst. kavaj gör sig bra på vilken man som helst och de envisas inte med att ha en massa grejer på sig, medan tjejerna ska kombinera ihop allting så att det till slut resulterar i en rysk cirkus.

men det absolut mest värsta är de brudpar och deras familjer som till varje pris ska ha en flagga hängandes ur fönstret tillhörandes ett visst land bara för att liksom (vet ärligt talat själv inte riktigt varför) men jag antar att de gör det för att symbolisera att de faktiskt inte är bosnier.
enough om detta, rent stilmässigt är det för jäkla tacky och billigt och det tar dessutom bort uppmärksamheten från brudparet.

även om äktenskapet i sig är en maktkamp, behöver åtminstone inte bröllopsdagen vara det.

Kommentarer
Postat av: nerko

ma seljaciiiiiii

2006-12-01 @ 23:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0