konstiga drömmar

DRÖM 1
jag och familjen satt i bilen och åkte runt i jajce när min faster ringde och sa att vi var tvungna att svänga förbi rah. tetka dzemilas hus eftersom min farfar hade typ "återuppstått".

han dog året innan jag föddes så jag har aldrig träfffat honom, men han har alltid varit "närvarande" eftersom vi nämner honom ofta och har även en del bilder. på så vis vet jag hur han var.

iaf, back to the dream; vi får en chock och pappa hinner knappt parkera bilen innan jag slänger mig ut och rusar mot grinden där min faster står jämte min farfar som sitter i en rullstol. faster säger något, men jag är hör henne inte, är helt förblindad av mina tårar och skriker "deda, deda!!" (=farfar).

min farmor blev änka vid 46-årsålder och sedan dess har hon levt ensam. hon är 72 idag.

DRÖM 2
jag befinner mig i min lägenhet i min säng, jag vaknar (i drömmen) och upptäcker att jag har värsta gänget i mitt vardagsrum som består av min pappa, någon som heter Amir och Djordje Balasevic! Pappa sitter med sin gitarr och spelar och den här Amir-snubben försöker övertala Balasevic till att sjunga.

så vi sitter alla där och chillar, känns ju ändå häftigt att ha Balasevic hemma hos sig. det händer lite grejer hit och dit. Amir börjar ragga på mig, min pappa sticker iväg för att duscha och Balasevic ställer sig i köket för att göra ushtipke. han fixar degen och jag står och friterar dom i pannan.

ja det var det.

ustipke med nutella är så jävla goooott! nutellan bara smälter..... måste ta och fixa det här någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0