åhh bejbe, bejbe, pliz dont leave me dis way

sitter och lyssnar på spellistan smoothies valentines edition på spottan. ha ha. kände att jag behövde lyssna på lugna låtar istället för party och därför rullar savage gardens trudly madly deeply just nu. jag har ett jättestarkt minne till den låten faktiskt. minns att jag gick i fyran och var allstå ca 10 bast och satt i en gång på en stol och väntade på att min keyboardlärare skulle öppna dörren.

jag spelade keyboard på den tiden, det var allstå innan jag förstod att ca 99% av all äcklig turbofolk tyvärr var gjord på keyboard. när jag insåg den hemska sanningen svalnade mitt intresse totalt. min lärare hette bo och han luktade alltid öl. det störde mig något fruktansvärt eftersom jag alltid har varit känslig för dofter och lukter. jag gick på lektioner en gång i veckan i 1,5 år. det var väl ungefär mina hatmoments på onsdagarna; att behöva sitta och spela keyboard med en öl-luktande gubbe. men han var snäll och jag var hopplös. trots att jag sög på att spela, läsa noter och allt annat så peppade han mig som om jag vore värsta stjärnan.

jag kan väl inte påstå att jag var dittvingad av mina föräldrar, istället skulle jag se det här som en "investering" och något jag "kommer uppskatta när jag blir äldre". jo tjena. min pappa är musikalisk, spelar gitarr, sjunger och så vidare,  men det var fasen ingen musikalisk spermie som befruktade min mamma, snarare den mest tondöva. OCH HÄR ÄR JAG!! wehey, älskar att sjunga, tror att jag på riktigt (tror fortfarande) låter som Losha i vissa Plavi Orkestar-låtar, kan inte alls spela keyboard men kommer ihåg C- och G-akordet. thats it. men kommer inte ens ihåg hur man spelar lille katt. gött, lika bra att glömma den skitvisan.

nä men låtarna på den här spellistan suger ju. nu ska jag borstis tändis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0