Dino Merlin

kör ett snabbt blogginlägg här från praktiken. sitter egentligen och letar efter manliga golddiggers så jag tog en paus. har ni några exempel på sådana nu när jag ändå är i farten?

okejrå. hoppar direkt på temat. vi var ju på merlins konsert i lördags i norrköping. by "vi" menar jag mig själv, irma och irmas kompis samt lite fler människor som tillkom under kvällens gång. det var massa folk!

men first of all; alla som säger att konserten sög, exakt hur menar ni då? lokalen, sorry gympahallen hihi, i GBG sög kanske, baren sög kanske, människorna runt omkring sög kanske, men att merlin sög?? I DONT THINK SO. exakt vad var det i hans konsert som inte var dugligt enligt er? att han tog en paus på en timma? so what om han tog en paus på en timme, herregud gubben är ju för fan 50, låt han vila upp sig en stund.

kunde ni inte istället ha försökt roa er med era kompisar eller pojk/flickvänner under den timman? det är rätt vanligt att artister tar en paus, men då brukar det också oftast finnas band som spelar i pausen, istället hade vi en dj som spelade vanliga klubb-låtar och de flesta verkade trivas i nrpg iaf för hela dansgovlet var fullt. gode gud, kan man inte hitta på något under den timman så är man ju fan körd.

sög musiken? MEN GUD FÖRLÅT ALLA UNGDOMAR SOM KÄNNER IGEN MERLIN ENDAST PGA ÄCKELLÅTEN SUPERMÄÄÄN. är i för övrigt så jävla trött på den låten, som att det vore the ultimate fucking lovesong när merlin har skrivit betydligt mer romantiska låtar under 80-talet när hälften av publiken inte ens var födda. dog lite när jag såg alla killar som grabbade sina tjejer "romantiskt" när låten började spelas eller alla tjejer som rynkade pannan och gjorde den där klagogrimasen som uppkommer i samband med en bra låt. och med bra menar jag den superkomersiella låten som de älskar bara för att joksimovic är med. står inte ut med joksimovic.

tycker att merlin gick ner sig totalt när han gjorde skitduetten, jag menar titeln SUPERMAN........seriöst. u gotta be kidding me. dom ba hey grabbar, nu är vi superfyndiga när vi döper låten till superman. varför inte BATMAN liksom? han är väl också superhero.

suck.

just ja. låtvalen. det var fan grymma låtval i övrigt, massa från tidigt 80-tal som är kända, och mindre kända. kom igen, allt behöver inte vara serverat, gräv lite i arkiven för merlin är inte bara känd för "godinama" eller "burek", han har en liiiite längre historia än så.

så SÖG konserten? ni borde kanske fundera över om det inte var så att ni egentligen hör hemma på en KebaJeba-, JelenaPelena- eller Dadakonsert istället? känns så iaf.

second of all; det slog mig hur snygga bosnier är (nu säger jag bosnier, eftersom större delen var bosnier, men alla x-jugge som var där kan känna sig träffade). vart jag än vände mig såg jag snygga och fräscha killar och tjejer. och visst att många går all in med balklänning, tio kg smink osv, vita skor (killar) och rosa skjortor (killar) så överlag: DAMN! jag blev stolt, speciellt när jag också kopplade bort hörseln och bara tittade. SKOJA. nä, men va fan, znamo se srediti iaf!

dagen började iaf med att jag fick nackspärr på bussen till Nrkpg eftersom mitt huvud svingade åt alla håll medan jag försökte sova. på stationen mötte jag upp irma och efter en lååång promenad satte vi oss på en syriansk pizzeria/restaurang och tjötade i några timmar. under tiden hann merlins låtar spelas i restaurangen O_O

vi drog sedan till stationen igen för att byta om och sminka oss. och guess var? jo inne på stationstoan. vi la in en peng och kom in i den mest stinkande toan ever med ett par gamla kallingar på golvet.....FRESCH. vi bytte till oss en mindre toa, men som inte luktade illa iaf. där var vi i en timma och stylade oss tills irmas kompis elvisa kom och hämtade oss.

resten vet ni och också vad jag tyckte om konserten, if not, den var grym! jag hade askul!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej



Jag vill bara TACKA för inlägget. TACK så jävla mycket. Av 10 bloggar jag följer har alla 10 skrivit om hur tråkigt de haft, hur dåligt organiserad hur dittan hur dattan. Jag kunde tyvärr inte vara med på någon av Merlins upptredanden i Swe i år och det gör lite ont. Men av erfarenheten från sist han var med och alla andra ggr man har sett honom i BiH, Tyskland etc. så finns det ingeting att klaga på. Visst lokalerna suger ibland och visst e barköer kilometer långa MEN man går dit för musikens och umgängets skull och inte för att hänga i ett fint lokal? Eller? Och nu när du skriver om "småbarn"/"pametnjakovici" som tror de kan allt sen kommer en låt från 1980 och alla ba vaaaa? Jag ville slå typ 200 pers minst som av på hans konsär i Malmö för två år sedan. De trängdes längst fram o skrek o dödade ens öron genom att skrika som om de vore på cirkus. FUJ hatar sånt, ville ba ta micken o skicka hem vissa för att de ska lära sig de 30 låtar de helt missat. Håller med dig även på vila-punkten, alla artister vilar. Skillnaden är att det oftast komemr två pers så när Selma sjunger vilar Halid och tvärtom - ingen sjunger hela kvällen utan paus. MEN MEN. Kul att du hade roligt och kul att höra att det fanns många snyggingar där. Vi är trots allt mycket fint folk sen att vissa överdriver/underdriver med klädslen ibland kan inte hjälpas.



Hoppas du trivs här i Sthlm

2011-04-28 @ 19:29:19
Postat av: Anonym

uppträdanden* ska det stå.

2011-04-28 @ 19:31:07
Postat av: Elvisa

Åhh, önskar att jag inte var så trött som jag var och att jag hade lika kul som du!!!

Nästa gång...

2011-04-28 @ 21:01:09
URL: http://elvisa.webblogg.se/
Postat av: Arijana

Dino Merlin är underbar, det finns inget annat man kan säga om människan. Han har råd att kosta på sig lite misstag hur som helst, för han har tillkommit med något utöver det vanliga till oss andra:) ingen dado polumenta här inte. Jävla bullshit. Trebala si mi javiti da ides u Norrköping pa da preuzmes moju sobu haha ;-) slipper sminka dig på en toa. Önskar jag hade kunnat gå med, förra året var jag där och jag grät. Han pratade så mkt i slutet om filosofiska saker och jag var typ de enda som bara stod kvar.. folk bara började gå. Så respektlöst. Ibland kan man tro att folk där går på konserter just bara för att få visa upp sina fina kläder. Shame

2011-04-29 @ 00:52:37
URL: http://shittypositive.blogg.se/
Postat av: medina

HAHA sminka sig inne på stationstoan, så jävla sköna! ang manliga golddiggers så tänkte jag direkt på snubben som ivana trump hängde med, vete fan va han heter men han är italiensk tror jag och sådär sliskig och smörig som bara italienare kan vara. kommer ihåg ett program om manliga diggers, s.k. "kept men" (haha älskar uttrycket) och då var han med. kmr tyv inte ihåg några andra... ser fram emot att läsa artikeln :) kram!

2011-04-29 @ 09:19:51
Postat av: Melisa

I sooo agree with you! :) I ja sam cula samo negativne komentare poslje koncerta. Kao da je raja otisla u pauzi zasto je Dino uzeo predugu pauzu, i da je malo svirao, mislim ipak su ljudi platili 300 kr itd. Dodje mi da vrisnem :) Vidi se da ljudi nikad nisu bili na pravom koncertu. Niko nepjeva vise od sat i po, nema veze koliko karta kosta. Dino je napravio odlican koncert. Doveo je sa sobom ekipu koja je odlicno svirala i pjevala na sceni i svaka pjesma je bila posebna. To je meni show, kad neko ulozi dosta u svoj nastup. Cula sam isto da su neki se zalili da je uvjek isto, da Dino mora malo da promjeni nesto. Sta ce promjeniti, pjesme? OMG! Ti sto su kukali slobodno nek idu na Jelenu, Anu, Tinu ili kako se vec zovu. Nek pjevaju uz glupe textove i plesu uz muziku sa kompjutera.



Kul att se dig förresten. :) Kram

2011-04-30 @ 18:25:57
Postat av: magz

Anonym: haha du är rolig du! jag håller med dig om allt faktiskt. tycker att det är så ironiskt att de säger att merlin suger när han faktiskt är en av FÅ som förnyar sig som artist hela tiden, al haj eto :) tack, jag trivs jättefint här i sthlm!



Elvisa: haj bice prilika :)



Ari: han är grym! nästa gång får du också hänga på :)



Medina: just det ja, ska kolla upp honom! tack för tipset!



Melisa: jaaa!! dino je grym. ne znam sta ljudi kukaju. kul att se dig också! kramar

2011-05-01 @ 19:20:26
URL: http://missmagzi.blogg.se/
Postat av: Stinktoan

iiiiiih! Glad jag blev av ditt inlägg! Fan va kul vi hade hahah! Värst var ändå när handtorkaren gick igång ahaha! Måste göras om snart!! love!

2011-05-01 @ 23:27:50
Postat av: Nova citateljica (heter det ens så? ny läsare ändå)

HAHAHAHA JESI LEGENDA! jag dog lite när jag läste och måste samtidigt säga att jag håller med som fan. ali pusti ih, ignorant haters gonna hate! meni je merlin lego pa ko samar budali, he was awesome ÄVEN om jag var i gbg-hallen haha.

vad gäller nas narod, så lade jag också märke till att vi är snygga som fasiken. kan bero på all genetisk mångfald vi har därnere, bosnien är ju gränsen för många battlefields. vi har allt från fräkniga redheads till olivhyade svarthåriga! AMEN to that, i say.

SKÖN BLOGG!!

2011-05-11 @ 22:08:22
Postat av: magz

awww tack för kommentaren! vad glad jag blir haha :)m ma nas narod je bäst!

2011-05-14 @ 15:19:50
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0