inför kalaset

okej nu har jag faktiskt lite bråttom. om ca 40 minuter kommer min tetka, nisvo, kussar och majka. vi ska fira deno och pappa lite eftersom båda fyller år. har inte ens gjort mig färdig, måste börja ta kalas på lite större allvar än vad jag gör idag. allt sker i sista sekunden för min del och jag orkar aldrig engagera mig, inte ens när det är mitt egna kalas. tycker det är svårt att köpa presenter och köper sällan verkligen sådär genomtänka presenter, utan mer presenter jag flyger på.

mina peers går här och bär ut köksbordet för att alla ska få plats och inte trängas i vårt lilla kök och jag sitter bara och ser på. känner inte ens något dåligt samvete över min icke-engagemang. orkar ej. jag är gästen den här helgen och då får man vara lite passiv.

när eftertexterna på slumdog millionare började rulla igår när vi kollade och låten jai ho (orkar inte kolla upp stavning) började så säger min mamma så här

mama: jaiii hooo... to mi zvuci ono ko nase "djeess baa"
magda: ....

okej time for me to go now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0