blogginlägg från tågresan

hellu.

nu har jag en kort stund att blogga i textredigeraren, har gått ifrån Anteckningar till det här programmet sedan jag bytte till mac. ingen större skillnad förutom att man skriver i courier när man skriver i anteckningar. jag har inget internet så det här kommer väl pubbas när jag kommit hem.

snart får jag catch up med min familj och har förhoppningsvis en väntande pappa på tågstationen i värnamo. eventuellt en mamma också.

det här var första gången jag inte panikade över ett jag lämnade lägenheten. för det mesta brukar det vara så att jag sitter på tåget och undrar om jag verkligen låste lägenheten/stängde av spisen/drog ur kontakten/etc men nu så har jag en iman hemma hos mig i min lägenhet. sedan vi kom tillbaka från grekland (kan fortfarande inte fatta att vi var i grekland för knappt 2 veckor sedan, känns som att det var en EVIGHET och jag är redan i behov av en till semester) så har vi gjort så att vi har bestämt oss för att bo i min lägenhet. han har fortfarande sin lägenhet kvar ifall vi typ skulle spåra ut på varandra och behovet av ensamhet skulle bli för stort så har han ett ställe att "dra sig tillbaka till" haha. i och med att vi hänger så mycket som vi gör så blir det mer normalt att vi även bor tillsammans, även om det rent officielt och praktiskt inte är så. vi har väl mest hängt hemma hos nig sedan vi blev ihop. men iaf mitt hushåll har ökat med en person och ni vet vem det är.

fast jag hade gjort en hemlig deal med mig själv, iman skulle ha en prövningstid på två veckor och sedan efter det skulle jag avgöra om han verkligen kunde titulera sig med namnet Mr Magda Efternamn. jag har "jobbat" hårt med att lära honom allt han har missat under sommarlovet, såna smågrejer ex tvätta händerna så fort man kommer in i lägenheten, disk och annan städning och han är duktig! nu menar jag inte att på något sätt förminska eller underskatta eller förlöjliga honom genom mina uppmaningar utan jag vill verkligen bara berömma honom. han lyssnar på mig, inte på det där "står ut med tjatet"-sättet utan han är gullig och ändrar sig liksom för min skull!! asså guuuuulllle. sån kille vill man ju ha, sån som lyssnar och tar åt sig när jag ber honom ändra vissa av sina rutiner. dessutom lagar han asgod mat och det är det bästa. alla hans maträtter är så yummie och det är smakexplosioner i munnen när man käkar. och nu hoppas jag när jag kommer tillbaka hem på söndag att lägenheten är iordning och att allt är som det ska vara. men det är det säkert. puss assy!!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Hhaa shit, din blogg har typ blivit en hyllning till Iman nu för tiden :P

2009-09-13 @ 22:39:42
Postat av: Ilvic*

Har han någon brorsa eller? haha

2009-09-13 @ 23:10:59
URL: http://satisfaction.blogg.se/
Postat av: magzzara

nicole: sant, jag måste sluta. han kommer bli för bortskämd med beröm, då brukar det gå utför.



ilvic: haha han har det faktiskt, men han är upptagen :(

2009-09-14 @ 22:53:43
URL: http://missmagzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0