i da nema onog gada, ja bih te ljuuuuubiooo

jag ska inleda det här inlägget med två saker.

den ena är 1) bilden under är staged. jag är inte så duktig som jag ser ut. (01:01. någon tänker på mig). det är en av dom där bilderna ens päron tvingar en att ställa upp på för att de sedan ska kunna framkalla och skicka bilderna till släktingar som bor utomlands. under krigstider träffar man tjocka släkten alltför sällan, därför är sådana här bilder utmärkta och kussarna i tyskland ser hur mycket man har utvecklats.

det där var ett kort som skulle till mormor och morfar i bosnien och jag kan tänka mig att samtalet lät så här
mamma: magda, sätt dig vid ditt skrivbord nu och låtsas att du målar *drar upp kameran* magda, försök se lite glad ut, det är ändå mormor som ska ha den här bilden.
allstå hur många sånna här staged-foton har man inte hemma liksom?? vi har asmånga. oftast tog vi en photoshoot och körde slut på halva rullen och därför är det samma kläder på typ 20 foton, men 20 olika poser och bakgrunder.

tänk vad skönt nu när man har digitalcam istället. underbara tid.

ah nu är jag så jävla sne här på stolen.

2) min fina lillkusse ajla fyller 18 år idag, allstå idag som 20e mars och inte 21a. ringde och grattade och blev avis över att familjerna skulle samlas för att fira henne och jag var i kalmar. allstå våra födelesagsfiranden är så jävla mysiga!! och jag har missat alldeles för många.
sofa fyllde också år idag. hon fyllde 20 och vi firade henne med present och sedan satt och fikade en stund. så grattis bruuudar. det blir ännu bättre efter 20 haha.

jaha. har faktiskt bara degat ikväll. käkat cookies och småkollat på letsdance och hängt på msn. gud vilket kul liv jag har. jo men det har jag faktiskt. kvällen har varit asfunny, tänk vad kul man kan ha. vet inte hur många ämnen jag har betat av med kriss. detär ett mirakel att man kan känna sig social bara av att hänga alldeles själv med sig själv och knappa på en massa tangenter.

fyfan nu har jag ont i huvvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0