men selma lagerlöf då?

HAHA allstå....måste verkligen sluta inleda varje inlägg med "allstå"! känns lite (eller väldigt) fåordigt att göra det för ofta, men jag kom på att tänka på en sista grej, typ engla, hennes två katter heter gucci och armani, kenzas råtta heter också armani och det finns säkert fler brudar där ute som döper sina husdjur till diverse modehusmärken och jag tycker det är asfult. varför finns det människor som sätter så konstiga namn på sina djur? duger inte dom vanliga eller? Fido etc.

jag ska väl inte säga så mycket mer, finns ingen djurälskare i mig tack och lov. jag var den som självmant spolade ner mina två fiskar och en snigel (den äcklade mig) i toaletten när jag var tio bast och jävligt trött på att behöva mata dem VARJE dag. tufft man kan ha det som kid *suck*.
en annan grej som jag tyckte var skum när jag var yngre var folk som döpte sina hundar till selma. ba HUR kan man använda ett så fint namn på ett DJUR? det är ju typ nedvärderande mot namnet, smutskastning. det var som sagt på den tiden då jag var ung och inte så integrerad i det svenska samhället, visste inte att selma var ett någorlunda vanligt namn i sverige. det är nämligen ett väldigt vackert och välanvänt namn i bosnien. känns som att varannan bosnisk brud heter selma, typ som anna här i sverige, bara att anna är så tuuuusen gånger mycket fattigare namn; en vokal och en konsonant, gud vad supermegafyndigt. not. no offense alla anna:or där ute. ni är säkert fina.

och just på grund av vackerheten i namnet förstod jag mig verkligen inte på människor som kallade sina hundar för selma och jag förstår mig fortarande inte på folk som hävdar att det är ett hundnamn. det går inte ihop i min värld.

fyyyyyfan vad trött jag är nu. hejdå igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0