man måste faktiskt inte raka sig

det hände en rolig grej idag.

jag och aida gick på stan efter föreläsningen. först tänkte vi väl egentligen skolka men vi fick sluta tidigare än väntat så skolkningen uteblev. obs! vi brukar aldrig skolka, men idag hade det varit ett nödfall. ingen av oss hade en partyoutfit till helgen och imorgon skulle vi inte hinna gå på stan och jag fortfarande outfitlös. det får bli någon favorit i repris. 
ja suck. så tufft livet kan vara ibland. not.

nu till det roliga. aida letade efter någon ögonbrynsplockerska, därför gick vi in på flera olika salonger och frågade efter priser och hur det skulle vilja göra. efter att vi hade varit på make up store, fast vi var där aldrig rent fysiskt eftersom det var stängt. så gick vi förbi hårsalongen som ligger nästan mittemot. en iransk kvinna och hennes hund möter oss när vi kommer in i den lilla salongen. först var aida tveksam till att gå in och fråga om brynplockning, men jag övertalade henne. mina argument baserades på de iranska ögonbryn jag har sett i mitt liv. det är ett par och de iranska tjejerna/kvinnorna har alltid så välvårdade bryn, så det var basically den infon vi gick på.

aida börjar förklara lite hur hon vill ha det och kvinnan börjar peta lite försiktigt på aidas ögonbryn och snackar på. när hon lyfter armen så blottar hon en liten hårbuske under armen. i armhålan allstå. det är så sjukt att man ska reagera så mycket så fort en brud har en liten hårbuske, och jag är helt hjärntvättad, för min blick fastnar på busken. jag vänder mig bort för att inte börja skratta. försöker verkligen tänka på annat för att inte brista ut i ett garv. iaf, de snackar på och det uppstår lite kommunikationsproblem då hon inte riktigt förstår hur aida menar eller så var det aida som inte kunde förklara? who knows.

för att förtydliga det iraniewoman menade lyfter hon armen igen och pillar i aidas ögonbryn och då blottas ju bushie igen. och den här gången kunde jag verkligen inte hålla mig så jag skrattade till. saken var den att jag stod samtidigt och käkade på en morot och när jag skrattade till så flög en medelstor morotsbit ur munnen, ingen smula allstå. HHAAH. aida och kvinnan tittade på mig lite förundrat och jag ba *smått besvärad* började prata för att avstyra det hela.

men gud jag är så lättroad!! älskar mig själv för det.

nähe nu ska jag försöka gå och sno en tvättid.

Kommentarer
Postat av: Kriss

HAHAHAHA!! Det var fuuunny!

2009-04-16 @ 22:18:39
URL: http://kristinsklaver.blogspot.com
Postat av: Ilma

HAHHAHAHA AS KUL

2009-04-16 @ 23:14:08
URL: http://colourfulmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0