lite O2 och så är man ready to go

numera har jag en ny promenadväg jag tar, istället för att gå i skogen går jag nu cykelbanan till vaggeryd. det blev för påfrestande för min hjärna att ta sig ut i skogen för jag kunde aldrig riktigt slappna av eftersom jag var övertygad om att antigen en våldtäktsman i joggingdress eller en brunstig älg skulle hoppa på mig. så att lyssna på musik under rundan var rätt... begränsat är väl fel ord, men jag lyssnade med ena örat och den andra lyssnade jag efter andra ljud medan jag gick.

det hände alltför många gånger att jag verkligen trodde att ingen var bakom mig och då rättade jag till trosorna som hade åkt in i rumpan eller så sjöng jag för mig själv och då sprang det alltid någon hurtig snubbe förbi mig och typ varje gång hoppade jag till och gav ifrån mig ett sånt litet gällt skrik. droppen var när jag mosade sönder en sådan där äcklig svart snigel med min gympasko, det var äckligt och geggigt och äckligt och jag hatar allt som finns i skogen, så jag sa I QUIT där någonstans på fåglabäck och gick hem.

nu när jag har kommt tillbaka från malta har jag inte ens gått i närheten av någon slags skog, utan jag håller mig till asfalterade vägar och idag gick jag hela vägen till stinkfabriken i vaggeryd och sedan tillbaka hem, jag tog inte tåget! he he he. strongt gjort.

poängen som jag kom fram till är ju att syre verkligen gör mycket för hjärnan, för man hinner tänka så mycket medan man går, jag tror jag måste börja uppskatta promenaders effekt på hjärnan lite mer än vad jag gjorde innan. det är så skönt att promenera och det är min lilla egen-tid som supernanny skulle säga, egen-tid för föräldrarna när barnen har gått och lagt sig. ingen får hänga med när jag ska ut, bara jag, mptren och lipsylen.

en av många tankar som slog mig var att jag inte minns sist jag såg en bajskorv på gatan sedan jag kom tillbaka till sverige. på malta var varannan gata nerbajsad. det fanns till och med en speciell gata som blev uppkallad bajsgatan pga stanken och bajskorvarna. jag undrar om människor får för sig att bajsa på gatan eller var det verkligen bara kattbajs?


Kommentarer
Postat av: nicole

Det va hundbajs å säkert nån full jävla maltes som passat på å smybajsa oxå.

Men hörru Raggsoisch var fan tar du vägen om kvällarna. Går år lägger dig innan 9 å håller på å fjollar. Var har nattugglan tagit vägen, har pensionären tagit över eller? Sitter å lyssnar på Gypsy å hans polare. Lalalalalallalalalal. hihi.

Jag hatar B för tillfället oxå men det va väl inget nytt. Hatkärlek där å det komer bli min död. Hhaa. Pust.

Har haft en riktigt bra kväll me mina korrisar. Kan berätta sen, känns inte som om alla dina kära läsare ska få nöjet å läsa detta me.

Sitter förövrigt å kollar bilder från Madrid. Vi måste åka iväg å shoppa/festa igen ju. Herregud. Till Barcelona kanske. fan va ballt. Snart kanske cashen förhop börjar rulla in så då bär det iväg men tills dess får vi hålla till godo me Lundhelgerna å et är fan inte så lite alltså!

2008-03-05 @ 22:59:28
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: nicole

jag skrev en fet kommentar men den verkar ha försvunnit. Kan det verkligen vara så illa?

2008-03-05 @ 23:00:44
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: nicole

men va fan då....

2008-03-05 @ 23:02:25
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: Angelica

Varför kan inte jag tänka när jag promenerar? Jag promenear jättemycket men det vettigaste jag tänker är typ ; "Håll till
höger dumma turist" Inga djupa filosofiska tankar här inte!

2008-03-06 @ 01:38:43
URL: http://pelicaistoravarlden.blogg.se
Postat av: nicole

Raggsokovisch...haha den va bra

2008-03-06 @ 10:13:23
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: mags

nicole: haha jo ditt lilla brev kom med :D

angelica: haha fast jag har inte lärt mig riktigt än att bilarna kör på högersida, jag kollar alltid åt båda hållen när jag ska gå över, samma sak med människor; jag går om om på "fel" sida haha.

2008-03-06 @ 13:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0