it might hurt a little

jag hade en gammal cdspelare för längesedan. idag upptäckte jag att det är den cdspelaren som är i köket nu, jag tog ner den från hyllan och tänkte lägga tillbaka upp den på mitt rum så jag kan lyssna på den. när jag skulle stoppa i skivan (som i för övrigt är som ett lock som öppnas upp) så upptäckte jag allt kludd som jag hade kluddat ner, hade för länge sedan skrivit "crvena jabuka", ritat äpplen, skrivit bitar ut låttexter och så en fin mening som "ramade in" det runda cd-locket där jag hade skrivit en kvinna utan man är som en fisk utan cykel (vet ej vem som har sagt det). Simone de Beauvoir myntade ordspråket (om man nu kallar det för ordspråk, men here it goes:) Man föds inte till kvinna, man blir det.

två, för mig, smarta meningar som säger det mesta om det mesta.

Kommentarer
Postat av: P-O

Fisk utan cykel? Hmm :)
Glöm inte http://thesims3.ea.com/ som öppnade idag.

2008-03-19 @ 14:17:45
URL: http://pos.blogg.se
Postat av: nicole

mmm fiskar behöver inte cyklar, kvinnor behöver inte män, PO. Simpelt och sant.

2008-03-19 @ 22:58:31
URL: http://malta.webblogg.se
Postat av: mags

ja, jag tyckte det var rätt självklart men där har du förklaringen PO!

haha, simssidan segade ner sig totalt och screenshotsen var skitsmå :S såg knappt något men den varkar vara kul! :D

2008-03-19 @ 23:15:17
Postat av: P-O

Mm och mitt svar på det Nicole är: right... =)
Citatet är taget från en artikel av Grupp 8 och kom ut 1977, så nu vet ni det. :)

2008-03-19 @ 23:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0