"innerst inne är han väldigt snäll", my ass snäll

jag läste om den här lillkillen som hade blivit fasttejpad vid ett träd. allstå det är så upprörande att läsa om sånt här, och det är all mobbing här i världen som får mig att aldrig vilja bli förälder. det är ingen tvekan om att jag 1. antigen kommer att uppfostra mina barn till värsta hårdingarna som ingen kommer att våga ge sig på eller 2. jag kommer att bli en ställa-till-ett-liv-mamma som kommer att kicka varenda unge som ger sig på min ögonsten.

nä men ärligt talat, jag förstår att det inte är lätt att vara ett päron, men HUR JÄKLA LAT ÄR MAN OM MAN INTE ENS UPPFOSTRAR SIN UNGE TILL ATT INTE BETE SIG SOM EN TJOCKSKALLIG IDIOT?? hur kommer det sig att vissa mobbar och att andra blir mobbade? jag menar, lär man inte sin unge rätt och fel? vad gör man som förälder egentligen? jag är så jävla less på att tjata om föräldrar och mobbing, för det finns tusen olika orsaker till att barn mobbar eller slåss med andra barn, det behöver inte ens vara föräldrarnas "fel" (även om jag anser att det är det), men varför mobbade jag inte någon till exempel? jo, för att mina föräldrar ansåg att det var viktigt att jag redan från tidig ålder lärde mig rätt och fel. ok för att man gör vissa dumheter när man är en snorunge i stadig utveckling men my god det finns gränser!

dessutom kan man vidare läsa i artikeln att bara en endaste förälder+unge har ringt och bett om ursäkt. seriöst, jag hade skämts ihjäl och bett om ursäkt tusen gånger om och försök åtminstone hjälpa till så mycket som möjligt.

jag hatar föräldrar som skyller ifrån sig med världens lamaste och äldsta ursäkter som typ david och goliats föräldrar använde sig av då för en mille år sedan. typ nä, men jag jobbade så mycket så jag insåg inte att jag hade en liten skitunge här hemma, eller ja, jag vet inte vad som händer i skolan, det är ju lärarna som har koll på det, eller men han är bara ett barn! I.DONT.CARE. det är fortfarande ditt barn och du som har ansvar för det och ingen lärare, nanny eller någon annan person. bete er som bra morsor och farsor istället för slödderföräldrar, hur svårt kan det vara?

Kommentarer
Postat av: amanda

usch jag blir så arg på sånt! Jag känner ju mig lite som en mamma till Clara ibland och det är bra att få lite övning emellanåt. Hon berättade att barnen på hennes dagis retar en kille som är mörk hela tiden, just för att han är mörk. Och det är så JÄVLA hemskt. Då får man ju försöka förklara för henne att det inte är nåt fel och allt såntdär, och jag tror hon fattar. Hon ser ju upp till mig lite för attj ag är hennes storasyster och så, och då lyssnar hon ju. Samma sak som att hon ser upp till mamma och Per liksom. Man måste ju få ungarna att fatta redan när dom är små, man kan ju inte börja försöka uppfostra dom när dom är tolv år liksom, det funkar ju inte. Och jag lovar dig att om nån mobbar Clara så hade jag åkt direkt hem till deras föräldrar och pratat med dem och tvingat dem att få in lite vett i deras unges skalle. Herregud, SÅ JÄKLA SVÅRT kan det väl ändå inte vara?! Fast vad vet jag egentligen..

2008-01-22 @ 19:22:15
URL: http://mandz.blogg.se
Postat av: magz

jag vet, jag blir skitsur över sånt jag med, och det är så jävla störande att det börjar så tidigt och fortsätter upp tills att man fyller typ 20 bast. jag minns bara hur överbeskyddande jag var mot min bror när han var liten. clara har verkligen tur som har dig och som får växa upp med riktigt bra värderingar!

2008-01-22 @ 20:05:57
Postat av: Den som vet

Du vet ju ingetingen om vad som egentligen hände de gångerna, jag, som själv vet hur allt gick till och min kompis är även åtalad för något som är helt sinnessjukt vridet av den fasttejpades mamma. Hon har gått på socialbidrag 1,5 år och hon har ett rykte i Bunkeflo. Douglas var även kompis/vän till några av de som tejpade fast han, tills det blev rättegång. Nu är det ju så att min kompis har bildbevis och även annat material som visar på att Douglas skrattade och han var med på att bli fasttejpad. Folk gör ju allt för att skaffa pengar, speciellt då när man har levt ett sunket liv i 1,5 år. Nej fyfan, ta förfan reda FAKTA själv från direktkällorna innan du säger något. Douglas och hans mamma i förhör har ändrat sin historia över 3 ggr redan, BORDE INTE DET VÄCKA ANDRA TANKAR?

2008-02-07 @ 16:55:30
Postat av: Den som vet

Edit: Min kompis är åtalad, inte jag.

2008-02-07 @ 16:57:17
Postat av: magz

den som vet: du, vet du exakt HUR mycket jag bryr mig? ser jag ut att heta aftonbladet i förnamn eller?, säg åt dom att vända sig till direktkällorna och inte mig, my god.
att du sedan går och säger att mamman har ett dåligt rykte är bara en lam ursäkt, vad har det med det faktum att göra att killen mår dåligt över det (du?) dina kompisar har gjort? inget. det är inte så lätt att bli fälld, men VÄCKER INTE DET NÅGRA TANKAR att dina polare har blivit det?

2008-02-07 @ 18:51:49
Postat av: Den som vet

magz: Killen som även heter "Douglas" var kompis och med i samma gäng som de åtalade var med i, tycker det låter orimligt att han stämmer alla sina kompisar som han har kännt sedan han var liten. Tycker att media (som alltid) blåser upp saker för att de ska tjäna pengar på en bra "mobbing" story. Att jag säger hans mamma har ett dåligt rykte är även inte någon lam ursäkt, eftersom att hon verkligen har dåligt rykte i bunkeflo.
De flesta personerna hade småskrattat och suckat i rättssalen när de hörde hans mammas ändrade berättelse (för 4e gången), nu på fredagen.
Att killen mådde dåligt är ju för att hans morsa har blåst upp alltingen när hon hörde att han hade blivit fasttejpad (på skoj). Som sagt, han mår dåligt över att det har blivit en sån stor grej som det har blivit nu pga. hans mamma.
Typiskt att folk tror på vad media skriver. Douglas är det jävligt synd om, det håller jag med på, att han måste leva i en lögn som hans mamma har prutat in honom för att de skulle få ersättningar och skadestånd. Om det verkligen var så farligt hade nog inte både hans morsa och han själv ändrat hela storyn 4 gånger.

2008-02-09 @ 16:20:44
Postat av: orjlin

Det var alldeles för lite straff dör mobbarna det skulle vara tiodubbla

2008-02-21 @ 15:35:24
Postat av: MrX

Du som nämner dig själv: "Den som vet": Du tycker inte det är konstigt att man vill bli fasttejpad med silvertejp? Låter j-vligt konstigt att man vill bli fasttejpad på en skolgård framför alla andra. Jag tror rätt många i liknande situation skulle också skulle säga att "de är med på det" pga att det kortsiktigt är den smidigaste förklaringen. Sen är det nog också mycket skönare för dig själv att se det som att han var med på det. Då agerade du ju rätt i din feghet genom att inte göra någonting. Nej, ta dig i kragen istället, res på dig och visa lite handlingskraftighet så kan du känna dig nöjd istället för att bara kasta iväg ett antal ursäkter.

2008-02-21 @ 18:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0