come over here pussycat

mitt i allt pluggande började jag fundera på katter och deras s.k parningsliv. jag kommer ihåg att jag blev lite konfunderad när annika berättade att greta var kastrerad. vaddå kastrerad, hon är ju en brutta, var min första tanke och jag skulle fråga henne efter att hon hade avslutat sitt snack, liksom lite ohövligt att bara bryta mitt i även om det också händer.

greta är en brutta, vad har hon att kastrera? äggisarna eller? jag har aldrig varit ett tillräckligt stort fan av djur och har därmed aldrig träffats av sådan här information, men nu är jag genuint intresserad eftersom greta kommer att ingå i min bekantskapskrets de närmsta månaderna, såvida inte annika förbjuder mig att träffa henne efter all skit jag har snackat om henne. men jag gillar gretis.

en arbetskompis från mitt sommarjobbsställe berättade att hon stoppade i ett p-piller varje dag i kattmaten till sin katt. VA? jag trodde ärligt talat att hon drev med mig eftersom jag tidigare hade visat tendeser på okunskap när det gällde katters samliv. jag sadlade om till mitt skeptiska fejs varpå hon upplyste mig om detta och att det funkade så.

det var där värsta.

inte nog med att människosläktet (mest den kvinnliga sidan) har det komplicerat när det gäller allt pillipill med det där nere så har även katter det.

ja, jag kommer nog aldrig att skaffa mig ett husdjur, det verkar alldeles för komplicerat. men jag funderade på en annan sak, kan man inte bara ha katten inomhus, att hon (nej tack till hanar) aldrig någonsin går ut, då lär det väl inte bli så jobbigt?

jag minns även när micke förra åren snackade om att han skulle vilja ha en liten katt, och på tal om dig micke om du läser det här: din gamla tenta från MKVB är min nuvarande koran! taaack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0