hår och sånt

ojojoj. klockan är redan tre (snart) och jag har inte börjat plugga än. börjar väl snart. det är lite hemskt att jag faktiskt typ har ångest över det här. ångest över den här tentan fast jag inte ens fattar varför egentligen. det har bara blivit en sådan grej som jag är allergisk mot för tillfället.

gud vad dimmigt det är ute. pala magla.

varje gång jag vrider på huvudet för att göra något, typ spana mot skärmen vs spana mot fönstret så känner jag en pust som lägger sig runt mig varje gång jag gör det, det luktar så gott, och så undrar jag vad det är som luktar så fiiiiint  och tjejigt och några sekunder senare kommer jag på att jag faktiskt har varit och klippt mig haha. allstå det var verkligen länge sedan jag cuttade manen så jag har glömt bort själva känslan av att ha nyklippt frilla, men IDAG så äntligen. klockan 11 *hurtigt värre* satt jag i stolen och var så jävla trött. hon som klippte babblade på och undrade så sjukt mycket, och jag var inte på rätt mood så jag svarade verkligen sådär så att hon inte hade orsak till att ställa några följdfrågor, så blev hon tyst och en minut senare så började hon prata igen. jag vet inte om hon tyckte att tystnaden var jobbig.

jag ville helst av allt att hon skulle koncentrera sig på mitt hår och det arbete hon utförde på de väldigt känslomässigt sköra hårstråna, orka gå hem och lipa pga att hon inte kunde shut her mouth. hon tunnade ut håret så jävla mycket, kunde ha donerat allt hår till en perre, och när jag sitter där och nojjar mig så säger hon ba men känn efter hur det känns om jag ska ta mer. så kände jag och det kändes liksom sådär fluffigt bigt men inte föööör mycket, och hon ba men jag tar lite till, du har ju så tjockt hår. alltså det är ju viktigt det här med icke-svenskt-fint-tunt-hår, man ska kunna handle it på rätt sätt, och hon var väl sådär på det. dock stylade hon väldigt fint, andra gången ever jag kommer ut ur salongen utan att vara tantstylad (varför ska vissa envisas med att "fluffa upp" håret på FEL sätt??!!). hon hade volymat upp håret rejält (tänk peg bundy minus lugg) och sedan lockat framhåret och vissa slingor på bakhuvudet, inte riktiga lock-lockar utan mer sådana mjuka "romantiska" lockar som ramar in ansiktet fint *frida-fahrman-hjärntvätt*. jag kom ut som en korsning mellan peg och duffy, allstå väldigt fint faktiskt. en dude vände sig om, allstå inte sådär diskret, utan riktigt odiskret (indiskret? *måste googla*) när jag gick ut med mitt volymfluff och håret studsade sådär fint på huvvet, så som det bara studsar i schamporeklamerna.

anywho, jag är inte ASNÖJD, för det är för tunnt, men väldigt fluffvänligt, det hänger inte ner tungt tackolov, sen klippte hon ur det så att det ser lite hm, "slarvigt" ut typ, lite sådär "busiga" hårtester fast inte på ett positivt jag-har-precis-vaknat-sättet utan mer som jag-är-en-35årigkvinna-som-försöker-vara-cool-sättet, fast det kommer nog lägga sig rätt sjyst efter några dagar.

dock är jag sjukt positivt överraskad av den här volymsprayen hon använde. jag har aldrig ens haft en tanke på att skaffa en sådan eftersom mitt hår ändå är studsigt när det är nytvättat, man kan liksom inte trycka ner det på plats, volymen finns alltid där och jag vill inte ha mer, MEN den här produkten hon la i håret fick håret att bli lite lagom "klistrigt" och fluffigt och fint och allt!! ja det var det. något positivt var det ju med det här besöket iaf.

fan vad tjat om hår det blev nu. fast en sista sak också. allstå jag minns när det här diskrimineringssnacket gick för något år sedan, typ att tjejerna inte alls ska betala tjejtaxa när det åker hem med taxi på natten, att man skulle ta bort åldersgränsen för tjejer respektive killar på krogar och allt annat. och visst har det gått igenom? på de allra flesta ställen iaf, det vet jag själv, men VARFÖR är det ändå så att killar får betala mindre när de klipper sig? på en salong sa frisörskan att det kostade 380 spänn för tjejer och drygt 60 spänn mindre för dudes? ba WHAT, VARFÖR?? det är inte rättvist. vad är det för jävla diskriminering?? visst det tar längre tid att klippa en tjej och hon har kanske längre hår, men om ni spanar på stan så märker ni att de allra flesta tjejer ändå har axellångt hår, dvs inte långt hår alls, och tunt hår dessutom, typ tio strån som ska klippas, hur svårt kan det vara? och hur gör man om tjejen har jättekort hår, typ "snubblängd" eller om en dude har längre hår? är inte det så sjukt orättvist? det tycker jag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0