look a little bit clouuuuuzzzzer

men fa van vad stressad jag känner mig fast jag inte ens vet varför. var tvungen att strippa av mig lite kläder för att inte slockna som datan brukar göra, överhettning i hjärnan typ.

tentan. HAHA. vad ska man säga? jag skrev den på femtio minuter och väntade på att få gå vid nio. råskrev eftersom jag visste att om jag skrev sakta så skulle jag tillslut bli så trött att jag inte hade pallat skriva något alls och i ren protest mot mitt eget psyke bara gått hem. det gick inte asbra, jag satt och räknade lite poäng, fick ihop det till 17 poäng, och G är 18. så antigen så blir jag godkänd precis eller underkänd strax där under.

innan jag stack till tentan bad jag till och med, proucila fatihu, vet inte vad den heter på arabiska haha, fatiha kanske det också? jag kör iaf den bosniska versionen och hoppas att Gud viskar tentasvaren till mig. jag är så jävla girig, ber bara när jag känner att jag måste, typ om jag är LIVRÄDD eller behöver det vid grejer jag ska göra, men det är väl ändå lite starkt att våga erkänna det också. jag tror att Gud uppskattar att man är ärlig.

för något år sedan tvingade farmor mig att skriva ner fatiha på ett papper och lära mig den för att "den skyddar mot allt" som hon brukar säga. och jag är lite vidskeplig av mig (ta inte illa upp för att jag drar parareller med att vara vidskeplig och religiös) så jag kör på lite böner när jag känner att jag måste ha lite extra strenght. men iaf, jag har ju bönen nerskriven på ett papper och den är skriven så som man uttalar det. farmor är ju grym på koranen men hon kan knappt typ skriva sitt eget namn med vanliga bokstäver, för att inte tala om att skriva på arabiska liksom. så hon och jag satt en lördagskväll,då för länge sedan, och hon reciterade och jag skrev, sen kom hon av sig och så fick vi börja om, typ tio gånger innan hela var nerskriven haha.

lilla, lilla farmor. igår ringde hon och så diskuterade vi tvätt, hur mycket vi hade tvättat osv och hon ba dom här nya maskinerna vi har fått, dom är så stora, man kan nog stoppa in ett barn i dom.  

efter tentan ringde jag mamma. hon brukar vänta på detta samtal, efter varje tenta i typ tre år haha. hon är så fin min mamma. när jag säger att jag hoppas att jag klarar det så säger hon att hon hoppas också det ännu mer än vad jag gör och på tonen på hennes röst så blir man verkligen övertygad haha. det låter lite sådär speciellt, som att hon önskar det innerligt och det vet jag ju att hon gör, mammor brukar ju vara lite sådär extra emotional. min lilla mamcic. luviluvluvluvee.

jag gick hem och skulle däcka men det var omöjligt att somna, sen vet jag inte hur jag somnade men jag vaknade för 45 minuter sedan. vädret är så jävla depp. måste ringa V nu för att kolla hur det blir med intervjun och sen sticka till giraffen.

ikväll är det två killar från klassen som har klubb(club?)premiär på verandan så vi är ett gäng som ska gå dit. hela klassen kommer vara där *klassfest*.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hihi, sån är min mamma också!

Snart äre paaaaartyyyy! Måste dock städa min kaosartade lägenhet först...panik

2008-12-05 @ 17:02:54
URL: http://idarebecca.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0