klassfest

så är hemma nu. bloggar lite innan jag hinner glömma nått tills imorn. vi hade ju en liten klassfest-förfest hos Linda i hennes tvåa. vi var inte många, men vi var jämnt antal tjejer och killar som nån påpekade så fint. Leo valde att citera Goffman flera gånger under kvällen,trots att vi hade lagt honom bakom oss sen den tentan.
ja, allstå det hann ju inte hända speciellt myckt, men snacket var livligt, altifrån Pandora till studievägledarens läggning (han är inte honosexuell!). jag var livrädd för Lindas katt och varje gång Nicole nuddade mig med foten trodde jag det var katten. leo sa att jag befann mig på samma nivå som dom, trots att jag inte hade druckit. sedan cyklade jag, han och nicole till ÖGs, medan dom andra degklumparna tog en taxi.

På Ögs var det ös. asmycket folk, fattar inte att dom inte har nån gräns. det är astrångt på dansgolvet och alla armbågas hela tiden. en gång fick jag till med agera madrass åt ett hånglande par, dom lutade sig på mig hela tiden. skabbpar. då fick jag använda mina armbågar.

så där festade jag, nicole, leo, micke, robert, linda och anna. kul och festa lite med klassen istället för att bara gå på en massa seminarier.

en kille frågade mig om jag var bosnier. kul med folk som ser direkt att jag är bosnier. han sa att han var trött på blondiner och att det inte funkar med sådana i längden, vilket ju är lite väl klantigt sagt.

en annan kille sa "men är det inte du som är nadine.. eller vad hon nu heter, hon från idol?", du menar natalie sa jag då, aaah, sa han, det är henne jag menar, men herregud ni är ju skitlika. jag sa att det kanske berodde på hårfärgen, neej det är inte bara hårfärgen, det är typ... hyn.
haha. vilken kille säger nått sånt? du menar att vi är lika bleka eller?, sa jag. han skrattade.

en cheeseburgare på donken och sen selle-cyklade jag, leo och linda hem.


    
nicole och cider, nicole och jag

       
leo leker goffman, de två viktigaste korten i plånisen

  
linda och anna, leos flygande potatis

så mina vänner nu ska jag sova. hoppas ni har haft en lika fin kväll.

Kommentarer
Postat av: Ivana

Heeeeej Magz

Tycker om din sida.. är inne och läser då och då, spännande att följa dig och din vardag! Du verkar ha det bra i Lund.. men allt är väl bättre än Sk-ryd, hehe. =)

Sköt om dig!

2006-10-08 @ 13:44:20
Postat av: Magzi

haha naaw ivana! gullig du är! mycket är bättre än skryd, men det är fortfaraden mysigt haha. Puss!

2006-10-08 @ 15:31:05
Postat av: linda

sa du degklump?? hahahah

2006-10-09 @ 01:25:55
URL: http://www.nogg.se/himmelriket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0