hair

jaha. klockan är inte så mycket, enligt mig. men jag är astrött. ska nog sova väldigt snart. chattar för fullt med ajdin och micke (haha). det har varit en skön kväll. har småstädat lite, slappat, sorterat foton, snackat i telefon och betalat en massa räkningar. jag börjar samla på mig vuxenpoäng.

imorgon ska jag göra en stor grej. jag ska klippa mig. kort. haha. usch. jag känner mig rätt taggad, men samtidigt så känns det som att bli av med en stor personlighetsgrej. grillade emil lite idag och pumpade honom på fakta om vad killar tycker om kort hår egentligen.
jag satt och gnällde för nicole, honom och helena. jag kommer att uppleva mig själv som mycket mer aggressiv, och det sa jag till dom. jag är så himla gapig så det långa håret bidrar till någon slags jämvikt. jag vet inte, jag babblar på, men emil sa en bra grej idag och det var nått med att jag inte alls är aggressiv utan bara högljudd och nått sånt och så att skrattet ligger inte i håret, dvs jag kommer inte sluta skratta bara för att jag klipper mig, eller nått, nu är jag helt ute och svamlar.

så vi får se om jag är nöjd, eller om jag lipar imorgon. grejen är den att jag vill verkligen klippa mig, men det känns och är känslomässigt jobbigt. håret har ju ändå hängt med mig hela mitt liv som snyggare magda (dvs åren efter att man fyllt 15, alla var ju skitfula innan dess).

jaha. jag letar efter korthåriga förebilder just nu, så jag inte känner mig som den enda människan.

spännande. och är det så att det inte ligger nån bild uppe på bloggen så är det förmodligen för att jag sitter hemma och gråter och inte orkar söla ner hela min data.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0